سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
شرکت تولید روی بندرعباس فعالیت را از سر گرفت
05 تیر 1401 - 13:40
شناسه : 29483
استاندار هرمزگان گفت: شرکت تولید روی بندرعباس به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن تامین مواد اولیه بود، از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، پس از طی بحران‌هایی، تعطیل شد اما، روز شنبه چهارم تیر ماه 1401، دوباره به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در حاشیه بازدید و احیای شرکت روی بندرعباس، اظهار داشت: شرکت تولید روی بندرعباس به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن تامین مواد اولیه بود، از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، پس از طی بحران‌هایی، تعطیل شد.

وی در اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزود: تاکید این دولت بر فعال‌سازی واحدهای راکد، از دیگر مزیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد، چراکه استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند در زمان و هزینه، صرفه اقتصادی داشته باشد. مشکلات این کارخانه اعم از تامین مواد اولیه، در سفر رییس‌جمهور مطرح شد که با دستور مستقیم این مشکل مرتفع و زمینه اشتغال بیش از ۲۶۰ نفر از شهروندان استان هرمزگان امروز فراهم شد.

استاندار هرمزگان ضمن اشاره به برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از بروز این گونه مشکلات، بیان کرد: کارخانه شرکت تولیدی روی بندرعباس مشکلات عدیده‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها، رفع مشکل فضای انباشت، قراردادها و دیگر مسائل و مشکلات حقوقی است که میان تامین‌کننده و خود بنگاه وجود دارد. اعطای تسهیلات سرمایه‌درگردش به این بنگاه جهت تامین حجم بیشتری از مواد اولیه، می‌تواند کمک بالقوه‌ای برای این مجموعه باشد.

خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، در حاشیه بازدید و احیای کارخانه روی بندرعباس، گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیارد ریال، امروز توانست زمینه اشتغال بیش از ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم کند. محصولات تولیدی این شرکت کنسانتره روی و شمش روی است که ظرفیت سالیانه آن ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره روی و ۱۸ هزار تن شمش روی است.

وی عنوان کرد: از مشکلات عدیده این کارخانه که منجر به متوقف شدن تولید آن شد، نبود امکان تامین خاک روی به عنوان مواد اولیه اصلی خط تولید شمش به دلیل کمبود خاک داخلی و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌ها جهت خرید از بورس به دلیل بعد مسافت و همچنین هزینه بالای خاک وارداتی است.

قاسمی اقدام‌های موثر در راستای احیا و راه‌اندازی مجدد این کارخانه را پایش مستمر واحد تولیدی و رصد وضعیت تولید، مکاتبات با شرکت تولیدی روی جهت اعلام نیاز نقدینگی و معرفی در خصوص بهره‌مندی از تسهیلات موجود، مکاتبه با مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون وزیر وقت رئیس سازمان ایمیدرو، در خصوص تخصیص سهمیه مناسب خاک از معادن استان زنجان، مطرح کردن موضوع این کارخانه و رسیدگی به آن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان برشمرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: این سازمان در خصوص پایداری تولید این شرکت خواستار تخصیص مستمر سهمیه خاک روی با عیار ۲۰ درصد، خارج از فرایند بورس برای شرکت‌های تولید روی بندرعباس و ذوب و احیا روی قشم است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.