سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
شرکت مس و قرارگاه خاتم در مسیر عمل به گام دوم قدم نهادن
25 شهریور 1400 - 11:59
شناسه : 17886
مدیرعامل هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم الانبیا گفت: امیدوارم همانطور که تاکنون شرکت‌ ملی صنایع مس ایران و قرارگاه خاتم‌الانبیا در راستای عمل کردن به منویات مقام‌معظم‌رهبری، بحث اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم قدم برداشتند در ادامه راه نیز در انجام این مهم موفق باشیم.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا شاهچراغی مدیرعامل هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم الانبیا، با بیان اینکه اولین اولویت و یکی از دلایلی که قرارگاه خاتم‌الانبیا در هر عرصه‌ای ورود پیدا می‌کند را بحث چالش‌های کشور دانست و اظهار داشت: موضوع اکتشافیکی از نکات مهم در کشور به شمار می‌آید. همانطور که مستحضرید میانگین عمق اکتشاف و شناسایی ذخایر مس در کشور یکصد متر بوده، اما میانگین این عمق اکتشاف در دنیا یک هزار متر است.

وی افزود: با توجه به چالشی که در استان‌ها و پهنه‌های مختلف وجود داشت؛ بحث اکتشاف را شروع کردیم و طی دو سه سال گذشته توانستیم به عنوان «مکتشف نمونه» در کشور معرفی شویم. لذا در راستای افزایش عمق اکتشاف در کشور اولین دستگاه حفاری که توانایی حفر در عمق سه کیلومتر را دارد طی سال گذشته وارد ایران کردیم و هم‌اکنون در حال راه‌اندازی و اجرای کار است.

مدیرعامل هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم‌الانبیا، گفت: اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس نیز در این مجموعه ۱۵ دستگاه حفاری وارد کرده‌اند تا در اکتشاف که واقعا یکی از چالش‌های کشور محسوب‌ می‌شود، بتوانند این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند. در این راستا سرمایه‌گذاری خیلی خوبی انجام داده‌اند که انشاالله به زودی وارد کشور شده و فعال می‌شود تا بتوان از این توانمندی در شرکت ملی صنایع مس نیز استفاده کرد.

شاهچراغی بیان کرد: در سال ۱۳۹۷، پروژه تغلیظ مس در‌آلو را که با کمک مجموعه مس انجام دادیم؛ سازه فلزی شرکت به عنوان سازه برتر شناخته شد. کار دیگری که در این خصوص صورت گرفت؛ پالایش مس سونگون بود که بر همین اساس برای اولین‌بار تولید ۳۲۰ سلول بتن پلیمری در کشور انجام شد. این در حالی است که این کالا قبلا از کشورهای دیگر وارد می‌شد، اما با کمک مجموعه مس و قرارگاه خاتم‌الانیبا این محصول ساخت داخل و بومی‌سازی و کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کرده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد؛ سهم قرارگاه خاتم‌الانیبا در بخش معدن و صنایع‌معدنی است که در این خصوص ذکر چند نکته خالی از فایده نیست.

وی ادامه داد: در بحث تولید کاتد نیز انشاالله این قرارداد اجرایی شود و بتوانیم آن را در زمان‌بندی مناسب به نتیجه برسانیم؛ با تکمیل این کارخانه ۲۷ درصد نقش خود را ایفا می‌کنیم. البته در کانسنگ سرب‌وروی ۱۳ درصد در تولید کشور و منگنز ۲۴ درصد به صورت مستقیم سهم قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

مدیرعامل هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم‌الانبیا درپایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بحث اجرای کارخانه پودر آلومینا از نفلین‌سینیت در سراب را نیز بتوانیم به نتیجه برسانیم؛ در آن صورت ۲۰ درصد از سهم پودر آلومینا در کشور را هم از آن خود خواهیم کرد. علاوه بر این قرارگاه خاتم‌الانبیا نه الان که کشور در اوج تحریم‌ها قرار دارد بلکه شما به ۱۰ سال قبل نگاه کنید؛ هیچ پروژه‌ای در کشور به علت تحریم‌ها متوقف و تعطیل نشده است. حتی بزرگ‌ترین پروژه‌ ستاره خلیج‌فارس بود که در اوج تحریم‌ها فعالیت خود را ادامه داد و امروز کشور از لحاظ بنزین بی‌نیاز است. قرارگاه خاتم‌الانبیا در بحث اجرای پروژه‌ها و بحث خنثی‌‌سازی تحریم‌ها در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.