سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
شرکت ملی مس ایران در درخشان‌ترین دوران تاریخ خود قرار دارد
06 اسفند 1399 - 16:29
شناسه : 7915
مديرعامل شرکت ملي مس ايران؛ «تولید»، «فروش»، «توسعه» و «جهش در فعالیت‌های مربوط به حوزه مسئولیت اجتماعی با هدف رفع محرومیت در مناطق کمبرخوردار» چهار استراتژی راهبردی شرکت مس برای تحقق رونق تولید و فراهم کردن زیرساخت‌های جهش تولید در سال گذشته بود.
ارسال توسط : منبع : ماهنامه اخبارفلزات
پ
پ

شرکت ملی مس با تعهد حداکثری به این چهار استراتژی، با همت و تلاش تمام سخت‌کوشان صنعت مس، توانست در پایان سال ۱۳۹۸ به توليد ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ تن كاتد به عنوان بالاترين توليد تاريخ شركت مس، رشد ۱۲۷ درصدي فروش نسبت به سال قبل، بازدهي ۱۴۶ درصدي سهام شركت مس به عنوان بالاترين ميزان بازدهي سالانه، دستيابي به ركورد حفاري اكتشافي بيش از ۷۰ هزار متر به عنوان بالاترين متراژ حفاري طي پنج سال گذشته، ركورد تاريخي كمترین قيمت تمام‌شده مس كاتدي و كنسانتره مس، بومي‌سازي بيش از پانصد قطعه و تجهيز در صنعت مس، احداث هفتاد زمین چمن مصنوعی در روستاهای کشور و برگزاری سیزده دوره اردوی جهادی پزشکی و درمانی دست پیدا کند.

حال، در ابتداي سال ۱۳۹۹ كه مقام معظم رهبری آن را «جهش توليد» نام‌گذاري کرده است، بهره‌برداري از چهار طرح توسعه ذوب مس خاتون‌آباد، پروژه احداث كارخانه توليد اسيد سولفوريك خاتون‌آباد، پروژه احداث انبار كنسانتره مس و پروژه احداث كارخانه توليد اكسي‍ژن در صنعت مس با سرمايه‌گذاري ۲۵۲ميليون يورو به علاوه ۲۲۱ ميليارد تومان و اشتغال‌زايي ۲۴۸ نفر آغاز شد تا به‌ واسطه این اتفاق، برای نخستین بار ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

 جای خوشحالی است که صنعت مس در مسیر درخشان توسعه و تولید روزافزون قرار گرفته است و برای نخستین بار، در سال جهش تولید و با توجه ویژه دولت، از مرز تولید ۲۷۰ هزار تن مس کاتدی عبور خواهیم کرد. همچنین با سرمایه‌گذاری ۲میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به علاوه ۲۰هزار میلیارد تومانی که در دستور کار قرار دارد، ظرف دو سال آینده، تولید کنسانتره از یک میلیون و ۱۸۰هزار تن به ۲ میلیون تن خواهد رسید.

حرکت به سمت توسعه صنعتی گویای آن است که با وجود مشکلات ایجادشده از سوی کشورهای استکباری در مسیر رشد و ترقی صنعت و معدن ایران، توسعه صنعتی و افزایش ارزآوری با سرعت زیادی در کشور در حال انجام است و در این زمینه برنامه‌ریزی بلندمدتی برای رشد صادرات و جلوگیری از هرگونه خام‌فروشی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.