چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شرکت «FLSmidth»، پیشرو در تولید تجهیزات معدنی و ارائه تکنولوژی
14 آبان 1402 - 8:24
شناسه : 35899
شرکت «FLSmidth» در زمینه تولید و ارائه خدمات برای تجهیزات مورد استفاده در معادن و صنعت سیمان مشغول به فعالیت است. تجهیزات تولید شده در معادن فلزاتی مانند مس، طلا، نیکل، روی و لیتیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ارسال توسط : منبع : شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در سال ۲۰۲۲، حدود ۵۹ درصد از درآمد شرکت از ارائه خدمات به دست آمد. در همین سال، حدود ۲۴ درصد از درآمد شرکت «FLSmidth» از ناحیه آمریکای شمالی کسب شد که سهم آمریکای جنوبی حدود ۲۳ درصد بود. درآمد شرکت از آمریکای شمالی مربوط به دو کشور آمریکا و کانادا بود. از طرفی کشورهای شیلی، پرو و برزیل به عنوان مشتریان شرکت در آمریکای جنوبی برشمرده می‌شوند. حدود ۱۹ درصد از درآمد «FLSmidth» در سال ۲۰۲۲ از ناحیه اروپا، آفریقای شمالی و روسیه تامین شد که در این بین کشور دانمارک، بیشترین سهم از درآمد را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، شرکت «FLSmidth» در کشور دانمارک واقع شده و در زمینه تولید و ارائه خدمات برای تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در معادن و صنعت سیمان مشغول به فعالیت است. این شرکت در سال ۱۸۸۲ میلادی تاسیس شد. در ابتدا این شرکت تنها در زمینه خرید ماشین‌آلات و ساخت تجهیزات کوچک‌مقیاس فعالیت داشت. در حال حاضر این شرکت امکان ارائه خدمات و تولید تجهیزات بسیار متنوعی را داراست و نزدیک به ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی دارد. دفتر مرکزی شرکت «FLSmidth» در شهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک قرار دارد.

تجهیزات معدنی تولید شده در این شرکت در معادن فلزاتی مانند مس، طلا، نیکل، روی و لیتیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی، فعالیت شرکت در زمینه سیمان مربوط به ارائه تکنولوژی تولید این ماده است. محصولات شرکت «FLSmidth» در حوزه معادن دارای تنوع زیادی هستند که در این بین می‌توان به مواردی از جمله سلول فلوتاسیون، نوار نقاله، فیدر و غبارگیر اشاره کرد.

افزایش ۱۹.۵ درصدی درآمد در سال ۲۰۲۲

در نمودار یک، روند درآمد شرکت «FLSmidth» از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ آورده شده است. به‌ طور کلی می‌توان گفت شیوع کرونا، یکی از مهم‌ترین دلایل تغییرات درآمد این شرکت در دوره مورد بررسی بود. در سال ۲۰۱۸، درآمد این شرکت حدود دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۹، به حدود دو میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

با شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰، وقفه‌ای در فعالیت بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده صنایع معدنی و سیمان به وجود آمد. این امر موجب شد تا درآمد شرکت «FLSmidth» در این سال تقریبا ۲۵.۶ درصد کاهش پیدا کند و به حدود دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار برسد. از سال ۲۰۲۱ به‌دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا، روند درآمد این شرکت افزایشی شد. در سال ۲۰۲۲، مقدار درآمد شرکت «FLSmidth» تقریبا حدود سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شد که نسبت به سال قبل حدود ۱۹.۵ درصد افزایش یافت.

گفتنی است که بخش قابل‌توجهی از درآمد این شرکت از طریق ارائه خدمات به شرکت‌های معدنی و تولیدکننده سیمان به دست می‌آید. به گزارش شرکت «FLSmidth» در سال ۲۰۲۲، حدود ۵۹ درصد از درآمد شرکت حاصل از ارائه خدمات به مشتریان بود. در این سال، تقریبا ۲۶ درصد از درآمد شرکت مربوط به پروژه‌های جدید بود و مابقی سهم به بخش فروش محصولات تعلق داشت. سهم بخش ارائه خدمات در سال ۲۰۲۲، حدود ۲ واحد درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و سهم بخش پروژه‌ها تغییر چندانی را نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه نکرد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از گزارش‌های مالی، مقدار درآمد شرکت «FLSmidth» در نیمه اول سال ۲۰۲۳، حدود یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار بود که نسبت به دوره مشابه قبلی حدود ۲۱.۶ درصد رشد داشت. یکی از دلایل مهم رشد درآمد در این دوره را می‌توان افزایش تقاضا در بخش ارائه خدمات دانست.

سهم ۲۴ درصدی آمریکا و کانادا از درآمد شرکت «FLSmidth»

در نمودار ۲، درآمد شرکت «FLSmidth» در سال ۲۰۲۲ به تفکیک جغرافیا و نوع فعالیت آورده شده است. در این سال حدود ۶۹ درصد از کل درآمد از طریق فروش تجهیزات و ارائه خدمات به شرکت‌های معدنی به دست آمد. سهم از درآمد شرکت‌های تولیدکننده سیمان در این سال تقریبا ۲۹ درصد بود. شرکت «FLSmidth» تجهیزات و تکنولوژی‌های متنوعی را در زمینه فعالیت‌های معدنی به مشتریان عرضه می‌کند که این امر یکی از دلایل سهم بالای این بخش از درآمد محسوب می‌شود. طبق گزارش شرکت «FLSmidth»، سهم از درآمد معادن در سال ۲۰۲۲ حدود ۲ واحد درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد.

در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۴ درصد از درآمد شرکت «FLSmidth» از ناحیه آمریکای شمالی به‌ دست آمد و سهم آمریکای جنوبی حدود ۲۳ درصد برآورد شد. درآمد شرکت از آمریکای شمالی مربوط به دو کشور آمریکا و کانادا بود. از طرفی کشورهای شیلی، پرو و برزیل به عنوان مشتریان شرکت در آمریکای جنوبی برشمرده می‌شوند.

حدود ۱۹ درصد از درآمد شرکت «FLSmidth» در سال ۲۰۲۲ از ناحیه اروپا، آفریقای شمالی و روسیه تامین شد که در این بین کشور دانمارک بیشترین سهم از درآمد را به خود اختصاص داد. گفتنی است که تنش‌های سیاسی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، بخش زیادی از فعالیت این شرکت در کشور روسیه را تحت تاثیر قرار داد و برنامه‌ریزی‌هایی برای توقف برخی از فعالیت‌ها در این کشور در دستور کار شرکت قرار گرفت. از این رو طبق گزارش سالانه شرکت تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد نیروی انسانی «FLSmidth» در روسیه بیش از ۹۵ درصد کاهش یافت.

به‌ طور کلی تولید معادن و سیمان تقریبا بیش از ۱۰ درصد از کل انتشار کربن جهان را به خود اختصاص می‌دهند. از این‌ رو افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی در تجهیزات مورد استفاده در این صنایع اهمیت زیادی دارد. در این راستا، شرکت «FLSmidth» ساخت تکنولوژی و تجهیزات با مصرف انرژی پایین‌تر را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت در نظر دارد تا طبق برنامه‌ای تحت عنوان «MissionZero»، انتشار کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند.

در سال ۲۰۲۱، میزان انتشار کربن نوع یک و ۲ (Scope 1&2) شرکت «FLSmidth»، حدود ۳۴ هزار و ۷۰۰ تن بود که با افزایش فعالیت شرکت در سال ۲۰۲۲ این مقدار به حدود ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن افزایش پیدا کرد. با این حال در سال ۲۰۲۱، حجم مصرف آب شرکت حدود ۲۰۲ هزار متر مکعب بود که در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۷۸ متر مکعب کاهش یافت.

با وجود پیش‌بینی افزایش فعالیت در بخش تولید تجهیزات و ارائه خدمات، این شرکت در نظر دارد تا مطابق با برنامه «MissionZero»، مقدار انتشار کربن خود در سال ۲۰۲۲ را کمتر از ۴۶ هزار تن حفظ کند و مصرف آب را به کمتر از ۲۰۵ هزار متر مکعب برساند. در نیمه اول سال ۲۰۲۳، مقدار انتشار کربن نوع یک و ۲ شرکت «FLSmidth» حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن و مقدار مصرف آب حدود ۷۵ هزار و ۴۰۰ متر مکعب اعلام شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.