چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شرکت «Pertama Ferroalloys» به دنبال کاهش استفاده از زغال‌سنگ کک‌شو
23 آبان 1402 - 19:46
شناسه : 35956
مدیرعامل شرکت «Pertama Ferroalloys» گفت: کاهش اتکای صنعت فروآلیاژها به زغال‌سنگ کک‌شو، از اولویت‌های اصلی این بخش از تولید در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر است و تمرکز بر تحقیق و توسعه در این رابطه، کلید دستیابی به این امر خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، یوکی ناکامورا پس از دریافت جایزه «World Green Outstanding Sustainable Business» در اجلاس جهانی گذار به انرژی‌های سبز و تولید زیست‌پایشی (WGSS) که در سال ۲۰۲۳ در شهر کوچینگ در ایالت ساراواک مالزی در اوایل سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر تولیدکنندگان فروآلیاژ از مقادیر بسیار زیادی زغال‌سنگ کک‌شو استفاده می‌کنند.

وی افزود: در صورت ادامه روند افزایش استفاده از زغال‌سنگ کک‌شو در تولید فروآلیاژها، دسترسی به این ماده در آینده با چالش بزرگی مواجه می‌شود؛ چراکه تغییر در ایجاد روند استفاده از زغال‌سنگ کک‌شو در این بخش بسیار دشوار خواهد بود.

به گفته مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت «Pertama Ferroalloys»، کاهش استفاده از زغال‌سنگ کک‌شو برای شرکت‌های بزرگ تولیدکننده آسان است اما انجام چنین کاری برای تولیدکنندگان فروآلیاژ که بودجه محدودتری در اختیار دارند، سخت‌تر خواهد بود.

ناکامورا بر این باور است که در حال حاضر هیچ یک از تولیدکنندگان، قادر به تولید فروآلیاژ بدون زغال‌سنگ کک‌شو نیستند و بر همین اساس، تحقیق و توسعه در این راستا به منظور کاهش استفاده از این ماده معدنی و یافتن مواد جایگزین دیگر باید در دستور کار شرکت‌های فعال در این حوزه قرار گیرد.

با این حال، وی تاکید کرد که نمی‌توان استفاده از زغال‌سنگ کک‌شو در تولید فروآلیاژ را به طور کلی کنار گذاشت. گفتنی است که شرکت «Pertama Ferroalloys» در ایالت ساراواک مالزی واقع شده است.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت «Pertama Ferroalloys» خاطرنشان کرد: دولت ایالتی مالزی به صنایع سنگین فعال این کشور اعلام کرده است تا انرژی تجدیدپذیر تولیدی در این ایالت را که در حال حاضر به طور کامل توسط جمعیت مسکونی این منطقه مصرف نمی‌شود، مورد استفاده قرار دهند.

در همین رابطه، شایان ذکر است که در این ایالت حدود پنج هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از طریق تعدادی از تاسیسات از جمله سدهای آب تولید می‌شود.

ناکامورا در ادامه گفت‌وگوی خود با موسسه «Fastmarkets» مطرح کرد: این شرکت به دنبال اطمینان حاصل کردن از رعایت تمامی قوانین وضع شده ایالتی در زمینه گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر و درصدد یافتن راهی برای کاهش میزان انتشارات کربن تولیدی واحدهای خود است.

شرکت «Pertama Ferroalloys» بدین منظور کسب‌وکار خود را با هدف‌‌گذاری شماره ۱۷ طرح توسعه پایدار سازمان ملل متحد «United Nation Sustainable Development Goals» منطبق ساخته است.

یکی از اقدامات شرکت «Pertama Ferroalloys» در راستای گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه یک مزرعه درخت بامبو است که ایالت ساراواک مالزی را نسبت به استفاده از خرده چوب و زغال چوبی که از جنگل‌های طبیعی این کشور به دست می‌آید، بی‌نیاز می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت مالزی و مقامات ایالتی به شدت مخالف استفاده از جنگل‌های طبیعی هستند اما تمایل زیادی به استفاده از درخت بامبو از خود نشان داده‌اند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت «Pertama Ferroalloys» یادآور شد: شرکت «Pertama Ferroalloys» قصد دارد گزینه‌های بیشتری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تولیدی خود مورد بررسی قرار دهد.

از جمله این موارد می‌توان به بررسی مجدد طرح استفاده از کوره‌ها، واحدهای تولیدی جدید و امکان تبدیل وسایل نقلیه بنزینی به وسایل نقلیه الکتریکی اشاره کرد.

در حال حاضر مقدار تولید سالانه پایدار فروآلیاژ شرکت «Pertama Ferroalloys»، به حدود ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده که نزدیک به ظرفیت کامل این شرکت است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.