جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
شرکت «Vale» به دنبال فروش ۱۴ درصد از سهام «Vale Indonesia»
06 آذر 1402 - 16:07
شناسه : 36018
مدیر بخش معادن شرکت «Vale» گفت: این شرکت قصد دارد 14 درصد از سهام واحد تولید نیکل خود در شرکت «Vale Indonesia» را واگذار کند؛ بدین ترتیب میزان سهام شرکت‌های تابعه شرکت «Vale» در کشورهای مختلف، به کمتر از حد مجاز خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌‌نیوز»، واگذاری سهام شرکت واله اندونزی، پیش شرطی است که شرکت «Vale» برای تمدید مجدد مجوز بهره‌برداری از معادن تحت مدیریت خود در اندونزی که در اختیار شرکت «Vale Indonesia» است، به آن نیاز دارد. گفتنی است زمان قرارداد بهره‌برداری از معادن نیکل فعلی شرکت «Vale Indonesia» در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است که بر اساس قوانین کشور اندونزی، سرمایه‌گذاران خارجی موظفند ۵۱ درصد از سهام خود را پس از مدت معینی از فعالیت در این کشور به خریداران داخلی واگذار کنند.

عاریفین تصریف، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در نشست خود با خبرنگاران عنوان کرد: قیمت‌گذاری ویژه‌ای برای این واگذاری سهام تعیین خواهد شد.

وی به جزئیات این قیمت‌گذاری اشاره‌ای نکرد و افزود: دولت اندونزی در تلاش است معامله فروش ۱۴ درصد از سهام شرکت «Vale Indonesia» در سال جاری انجام شود.

گفتنی است سهام شرکت «Vale Indonesia» در روز جمعه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳، به قیمت ۴,۶۹۰ روپیه (۰٫۲,۹۸۸ دلار) در هر سهم معامله شد.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی خاطرنشان کرد: پس از تمدید مجوز فعالیت شرکت «Vale Indonesia»، این شرکت سه سال فرصت دارد تا تاسیسات فرآوری نیکل خود را توسعه بخشد.

عاریفین ادامه داد: اگر این شرکت نتواند در طول سه سال، تاسیسات فرآوری نیکل را راه‌اندازی کرده و توسعه دهد، طبق قرارداد میان شرکت «Vale Indonesia» و دولت اندونزی، این معامله فسخ خواهد شد.

شرکت «Vale Indonesia» تاکنون در خصوص این موضوع و شروط تعیین شده از سوی دولت اندونزی، هیچ واکنشی از خود نشان نداده اشت.

مدیر اجرایی شرکت «Vale Base Metals» عنوان کرد: ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در شرکت «Vale Indonesia» در دهه آینده تخصیص داده شده است. هم‌اکنون شرکت «Vale Indonesia» به عنوان زیرمجموعه شرکت «Vale Canada Ltd» در حال فعالیت است.

در حال حاضر شرکت «Vale Canada Ltd»، حدود ۴۳٫۷۹ درصد و شرکت «Vale Japan Ltd»، حدود ۰٫۵۴ درصد از سهام شرکت «Vale Indonesia» را در اختیار دارند. از دیگر سهام‌داران خارجی شرکت «Vale Indonesia»، می‌توان به شرکت «Sumitomo Metal Mining» اشاره کرد که حدود ۱۵٫۰۳ درصد از سهام این شرکت را تصاحب کرده است.

شرکت «Vale» و شرکای آن، هم‌اکنون در حال توسعه دو تاسیسات برای فرآوری سنگ نیکل به منظور استفاده در تولید باتری خودروهای الکتریکی و راه‌اندازی یک کارخانه برای تولید این فلز هستند. پس از تکمیل این پروژه‌ها، ظرفیت پالایش نیکل شرکت «Vale Indonesia» از حدود ۷۵ هزار تن در سال، به حدود به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.