سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش
28 آبان 1399 - 7:10
شناسه : 1617
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در راستای اقدامات ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون 900 محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال 92 تاکنون به بیش از 600 میلیارد تومان رسیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه انجام شده که بیش از ۴۰۰هزار کیلومتر مربع از این وسعت، طی دو سال گذشته انجام شده است.
وی گفت: همچنین ۵۰ هزار کیلومتر از ۷۰۰ هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت های خصوصی انجام شده است.
صدور ۸۰ پروانه اکتشاف
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از محدوده های جدید ۲۸۰ مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه ها (پس از یکسال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است. وی گفت: از ۲۸۰ محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون ۸۰ پروانه اکتشاف صادر شده است. از این ۸۰ پروانه، ۱۲ مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.
آزادسازی ۴۶۰ هزار کیلومتر از پهنه ها
غریب پور اعلام کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه ها آزاد شده و ۶۶ هزار کیلومتر مربع (از این پهنه ها ) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.