چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شهرک صنعتی بهشهر نقطه عطفی در صنعتی شدن مازندران است
10 فروردین 1400 - 13:53
شناسه : 9439
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بهشهر، گفت: استان مازندران به دلیل محدودیت زمین، دچار محرومیت و فقر صنایع بزرگ و قدرتمند است که باید با مدیریت درست برطرف شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد دامادی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران با توجه به نزدیکی به بندر امیرآباد می‌توانند ظرفیت خوبی را برای صنایع مختلف استان فراهم نمایند.

وی افزود: زمانی مصوب شد تا یک هزار هکتار از اراضی بانک زمین برای احداث شهرک صنعتی در اختیار بهشهر و گلوگاه قرار گیرد که برنامه‌ریزی‌های انجام شده و زمین در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفت، اما به دلیل مجاورت با میانکاله و آثار زیست‌محیطی آن، بخش اعظمی از این اراضی در حریم محیط‌زیست قرار دارد و باید در این بخش چاره‌اندیشی شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: مشکل فعلی این است که ۵۰۰ هکتار از تعهدات بانک زمین در قبال شهرک صنعتی سردار سلیمانی بهشهر، در حریم تالاب بین‌المللی قرار دارد و عملا غیرقابل استفاده است. با توجه به اینکه نمی‌خواهیم محیط‌زیست دچار مشکل شود، لذا نیازمند ۵۰۰ هکتار دیگر برای این امر هستیم.

دامادی بیان کرد: با پیگیری‌های لازم مقرر شد تا با هماهنگی وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، ۵۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی واگذار شود که با قوت در حال پیگیری و انجام است.

وی شهرک صنعتی بهشهر را نقطه عطفی در صنعتی شدن استان مازندران دانست و ادامه داد: فاز نخست راه‌اندازی شهرک صنعتی سردار سلیمانی بهشهر کلید خورده است؛ به طوری که زیرساخت‌ها توسط سرمایه‌گذاران مختلف درحال استقرار است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریشه اصلی فقر صنعتی مازندران را در کمبود زمین برای استقرار واحدهای بزرگ دانست و اذعان داشت: برای حل این مشکل باید مدیریت بهره‌برداری از اراضی در اولویت برنامه‌های مدیران استانی قرار گیرد.

دامادی تعداد واحدهای صنعتی قدرتمند در مازندران را انگشت شمار عنوان کرد و گفت: این میزان صنایع، تناسبی با نیاز موجود و آینده استان در زمینه اشتغال و کارآفرینی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دهه‌ها است که مازندران در حوزه کشاورزی محدود و متوقف مانده است. با وجود اینکه کشاورزی اولویت نخست کشور و این استان به حساب می‌آید، اما باید قبول کرد که حل مشکلات اقتصادی به‌خصوص بیکاری در گرو صنعتی شدن می‌باشد.

لازم به توضیح است که عملیات اجرایی شهرک صنعتی سردار سلیمانی بهشهر به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان مازندران، در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و مقرر شد تا صنایع سازگار با محیط‌زیست به دلیل همجواری با شبه جزیره میانکاله در این شهرک راه‌اندازی شوند.
انتهای پیام/



ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.