چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شکایت از بورس فلزات لندن
23 خرداد 1401 - 19:39
شناسه : 28997
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت نیکل در اواسط ماه می به پایین‌ترین سطح خود رسید و در مجموع، شاخص ماهانه فلزات ضد زنگ (MMI) از ماه می تا ژوئن ۹.۴ درصد کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بحران نیکل در اوایل این هفته سرفصل اخبار بود؛ به طوری که دو گروه مالی شامل شرکت بازرگانی Jane Street Group LLC و مدیر صندوق‌های تامینی Elliot Management Corp از بورس فلزات لندن به دلیل تصمیم خود برای مداخله در معاملات پس از کاهش قیمت نیکل در هشتم ماه مارس شکایت کردند. این دو شرکت شکایتی به ارزش ۱۵.۳ و ۴۵۶ میلیون دلار را علیه این سازمان به دلیل مدیریت بحران ارائه کردند و تصمیم آن را در مداخله در معاملات غیر قانونی و خودسرانه توصیف کرده و اظهار داشتند: این امر بازارها را تضعیف می‌کند و قراردادهای آتی را زیر سوال می‌برد.

نیکل در کنار سایر کالاها، در طول سال گذشته با فشارهای قیمتی متعددی مواجه بوده است. قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با کرونا همچنان زنجیره تامین را مختل می‌کند. این امر همراه با ذخایر فشرده نیکل، احساسات صعودی قابل توجهی را در سال ۲۰۲۱ تقویت کرد. تهاجم روسیه به اوکراین نیز یک نقطه نگرانی است و از آنجایی که فشارهای تورمی جهانی چشم‌انداز تقاضا را تهدید می‌کند، بسیار مهم است.

شایان ذکر است که پیش‌بینی قیمت نیکل به دو عامل بستگی دارد. نخست، میزان بهبود اقتصادی چین است که به تدریج از قرنطینه خارج می‌شود. دوم، در نظر گرفتن تاثیر افزایش نرخ بهره مورد انتظار در آینده از سوی فدرال رزرو. در واقع، این دو نیرو احتمالا در طول ماه‌های آینده بر جهت‌گیری قیمت‌ها برای کل کالاها تاثیر خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.