پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
صادرات فولاد؛ مسیری برای توسعه
29 خرداد 1400 - 10:47
شناسه : 13929
مشاور هلدینگ میدکو عنوان کرد؛ مشاور هلدینگ میدکو گفت: آزادسازی صادرات فولاد با توجه به پتانسیل این بخش تاثیرگذار خواهد بود، اما بهتر است در صادرات محدودیت‌های داخلی ایجاد نکنیم.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا اشرف سمنانی مشاور هلدینگ میدکو، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود می‌توان سازوکاری را در دستور کار قرارداد تا صادرات فولاد انجام شود.

وی با بیان اینکه مازاد محصولات فولاد صادر می‌شود، افزود: ابتدا در کشور نیاز داخلی تامین می‌شود و پس ‌از آن صادرات انجام می‌شود، اما در صادرات باید بازار کشورهای همسایه را مدنظر قرار داد. البته با توجه به تحریم‌های موجود بهتر است در صادرات محدودیت‌های داخلی ایجاد نکنیم.

مشاور هلدینگ میدکو با اشاره به اینکه صادرات محصولات فولادی نیاز به آسیب‌شناسی و زیرساخت دارد، گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد امتناع از صادرات مواد خام معدنی است. در این راستا فراوری سنگ‌آهن به عنوان مواد اولیه تولید فولاد بهترین روش برای این امر به شمار می‌آید؛ چراکه ضمن ارزش ‌افزوده بالا، اشتغال‌زایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

سمنانی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار آن برندینگ و ثبات کیفیت کالا در بازار بین‌المللی و حفظ این بازار از نکاتی است که باید به آن توجه و حمایت شود. علاوه بر این یکی دیگر از نکات حائز اهمیت آزادسازی صادرات فولاد برای حرکت در مسیر توسعه است که باید به تامین زیرساخت‌های لازم آن توجه کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.