سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صادرات مسیری روشن برای توسعه
29 مهر 1400 - 11:49
شناسه : 19453
معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن بیان میزان صادرات و درآمد ارزی آن در 6 ماهه اول امسال به تشریح اهداف کلی صادرات چادرملو پرداخت و گفت: کسب درآمد ارزی به منظور تامین مالی طرح‌های توسعه، دفاع از موقعیت خود در بازار در مقابل صادرکنندگان موجود داخلی و منطقه، بهره‌مندی از بیشترین ظرفیت تولید برای افزایش صادرات، ارزیابی فناوری‌های جدید در تولید با رویکرد افزایش بهره‌وری و تنوع گریدهای شمش تولیدی، افزایش شهرت و برندسازی بین‌المللی، ارزیابی گرید‌های جدید برای تولید تنوع محصول و افزایش مشتریان با رویکرد تنوع بازارهای صادراتی از جمله اهداف کلان صادرات در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین اطمینان معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو میزان صادرات شمش فولادی چادرملو در نیمه اول امسال را ۱۷۲ هزار و ۴۶۵ تن اعلام کرد و اظهار داشت: چادرملو در ۶ ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۴۵۶ هزارو ۲۶۱ هزارتن شمش فولادی تولید کرده است که بخش عمده آن از طریق بورس کالا در بازار داخلی عرضه شد. همچنین میزان درآمد ارزی چادرملو از محل صادرات شمش فولادی بالغ بر ۱۰۰ میلیون و ۴۱۵ هزار دلار بوده است که صرف تامین نیاز ارزی اجرای طرح‌های توسعه شرکت خواهد شد.

وی با بیان اینکه چادرملو از جمله شرکت‌هایی است که زنجیره‌ فولاد از معدن تا محصولا نهایی را در اختیار دارد و همواره نگرش مدیران ارشد شرکت در راستای ارزش‌آفرینی و ایجاد ارزش‌افزوده در زنجیره فولاد است، افزود: چادرملو در استراتژی فعالیت‌های خود، دستیابی به ذخایر جدید معدنی را در اولویت اهداف شرکت قرار داده است. علاوه بر این شناسایی تامین‌کنندگان سنگ‌آهن از معادن کوچک‌ مقیاس منطقه و یا سایر تامین‌کنندگان سنگ نیز از مهمترین برنامه‌های چادرملو است.

معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه شرکت همواره محصولات خود را از طریق بورس عرضه می‌کنند و اولویت را در تامین نیاز‌های کارخانجات داخلی قرار داده است، گفت: این شرکت در حال حاضر یک میلیون تن شمش تولید می‌کند که تمامی آن را از طریق بورس کالای ایران به فروش می‌رساند و بخشی را نیز با هدف تامین ارز به خارج از طریق مزایده صادر می‌کند. در همین راستا شمش چادرملو در بازارهای جهانی با نام CMIC عرضه می‌شود و صرفا نیز از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

اطمینان بیان کرد: این شرکت یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های معدنی و صنعتی کشور است که تاکنون به تمام تعهدات خود در خصوص تعهدات برگشت ارز حاصل از صادرات و ثبت آن در سامانه نیما عمل کرده و از اینکه در شرایط بحرانی توانسته است بخشی از نیاز ارزی کشور را مرتفع سازد، برخود می‌بالد.

وی تمرکز بر اکتشاف بر پهنه‌های جدید را از جمله مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت ارشد دانست و ادامه داد: در همین راستا اقدام به خرید ۸ دستگاه ماشین‌آلات حفاری عمیق کرده‌ایم که تاکنون ۴ دستگاه آن وارد کشور و در نقاط هدف مستقر شده‌اند.

معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: به دلیل اینکه اکتشافات هزینه‌بر است و گاها جذابیت زیادی برای بخش‌خصوصی ندارد، لذا به‌نظرمی‌رسد که باید دولت مشوق‌های زیادی برای بخش خصوصی درنظر بگیرد مثلا اگر پهنه‌ای اکتشاف شد، بخش خصوصی هم در آن مشارکت کند و سهیم شود. همچنین در خصوص معدن D19 نیز عملیات باطله‌برداری آغاز شده و خوشبختانه از سرعت مناسبی نیز برخوردار است.

اطمینان در پایان با تاکید بر اینکه چادرملو در انجام اکتشافات اقصی‌نقاط کشور آمادگی دارد و‌‌‌ خواستار اجازه عملیات اکتشافی است، خاطرنشان کرد: امروز اگر از معادن و پهنه‌های جدید غافل شویم، چند سال دیگر شاهد اتمام ذخایر و درنهایت کاهش تولید فولاد خواهیم بود که این یک تهدید استراتژیک برای کشور است. بنابراین باید پهنه‌های معدنی کشور در اختیار تیم اکتشافی معادن قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.