چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صادرات ۲۲۱ هزار تن کالا از استان گلستان
22 شهریور 1400 - 12:56
شناسه : 17681
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو در محل سالن جلسات وزارتخانه گلستان برگزار شد، گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری صادرات استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۰ درصدی داشته است .
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان، اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال جاری ۲۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار از استان گلستان صادر شده است که از نظر وزنی ۱۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. در این راستا ۲۵ کشور شامل ترکمنستان، عراق، قزاقستان، بلغارستان و افغانستان مهمترین مقاصد صادراتی گلستان در این مدت بوده‌اند.

وی در پایان با اشاره به روابط تجاری استان با کشورهای همسایه به عنوان مهمترین مقاصد صادراتی گلستان، خاطرنشان کرد: با ورود کشورهای دیگر به بازارهای همسایه استان و افزایش رقبا، شرایط برای صادرات استان به این کشورها سخت‌تر شده است. و لذا باید تصمیمات ملی و استانی برای صادرات تجار و بازرگانان استان به این کشورها تسهیل نمائیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.