پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
صبا فولاد خلیج فارس حلقه پیوند صنعت با دانشگاه‌ خواهد شد
01 شهریور 1402 - 16:03
شناسه : 35618
مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس: مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس گفت: صبا فولاد خلیج فارس پیشتاز در پیوند صنعت با دانشگاه‌ خواهد شد اما برای پیشبرد اهداف خود، صرفا به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی درون استانی محدود نشده و کل کشور را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، علی خوارزمی بیان کرد: به عنوان اولین و مهم‌ترین ماموریت واحد تلاش شد با همکاری سایر واحدهای شرکت و حمایت‌های مدیریت ارشد، گام مهمی در جهت استقرار و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی یکپارچه (IMS) که مشتمل بر استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱، ۴۵۰۰۱ و ۱۰۰۱۵ بود، برداشته شود.

وی افزود: البته این برنامه تقریبا از اواسط سال ۱۴۰۱ در شرکت شروع شد و در نهایت با تلاش‌های جمعی که صورت گرفت، موفق شدیم در تیر ماه امسال صلاحیت دریافت گواهینامه این استانداردها را از شرکت بین المللی «GS» اخذ کنیم. البته هر چند دریافت گواهینامه این استانداردها کار مهم و دشواری بود اما در جهت استقرار و اثربخشی بیشتر و بهتر این سیستم‌ها همچنان باید تلاش کرد و مسیری را که شروع کردیم، با قدرت پیش ببریم.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس تصریح کرد: علاوه‌براین، پیاده‌سازی نظام مدیریت استراتژیک هم از جمله اقدامات مهمی بود که در شرکت شکل گرفت و در همین چارچوب نقشه استراتژی شرکت، اهداف، برنامه‌ها و پروژه‌های استراتژیک و اولویت‌دار شرکت مشخص و به واحدها ابلاغ شد و طبیعتا از این به بعد تمامی واحدها و بخش‌های سازمان تلاش خواهند کرد در چارچوب استراتژی‌های تعریف شده حرکت کنند و در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان گام بردارند.

خوارزمی از جمله برنامه مهم دیگری که در دست اقدام است را نظام پیشنهادها عنوان کرد و گفت: در این زمینه هم سعی شد اصول، قواعد و فرایند آن طراحی و مجددا بازنگری شود و با برنامه‌ریزی که انجام گرفت و پس از اتمام دوره‌های آموزشی که هم‌اکنون در حال انجام است، این نظام هم در شرکت پیاده‌سازی خواهد شد. البته در فاز اول، ارائه پیشنهادها به صورت دستی و کاغذی خواهد بود و در فاز دوم و با تلاش همکاران بخش فناوری و اطلاعات، این فرایند را به صورت سیستمی در شرکت اجرا خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: حوزه مهم دیگری که در واحد برنامه‌ریزی و سیستم‌ها تعریف شده است، حوزه تحقیق و توسعه بوده که در صورت اجرای موفق برنامه‌ها و فعالیت‌های تعریف شده این بخش، می‌توانیم قدم بسیار مهمی در جهت مرتفع کرد مسائل و موضوعات مختلف، خصوصا مشکلات لاینحل شرکت برداریم. خوشبختانه در این زمینه هم توانستیم پروانه فعالیت‌های تحقیق و توسعه را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اخذ کنیم و در حال حاضر نیز به دنبال زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای تعامل و همکاری شرکت با دانشگاه‌ها، مراکز دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس یادآور شد: مدتی است که به‌ صورت رسمی تفاهم‌نامه‌‎ای‌ با دانشگاه هرمزگان در همین راستا منعقد شده و کار را با این دانشگاه آغاز کردیم. برای برقراری ارتباط و تعامل با سایر دانشگاه‌های کشور، جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری نیز برنامه‌ریزی کرده‌ و در حال مذاکره هستیم.

خوارزمی یادآور شد: این نکته را هم باید اضافه کنیم که به دنبال تحقق یک گام بلند و بهره‌گیری از تجربیات و دانش سایر شرکت‌های فولادی هم هستیم و امیدواریم به زودی و با ایجاد بستر مناسبی که در حال شکل دادن به آن هستیم، بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های فولادی معتبر نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری واحد تحقیق و توسعه، این موضوع یکی از اهداف اصلی‌ ما بوده تا با شناسایی بهتر نیاز‌ها، از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای مرتفع کردن موارد مورد نظر بهره ببریم. در واقع این تعامل و ارتباط علاوه‌ بر اینکه به صنعت می‌تواند کمک زیادی کند، در جهت رشد و توسعه ظرفیت عملی و کاربردی دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز بسیار موثر است و ما هم به عنوان بخش صنعت این تکلیف را بر عهده خود می‌دانیم که در جهت رشد و ارتقا دانشگاه‌ها کمک کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.