سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
صدرنشینی شیلی در تولید مس جهان
14 فروردین 1402 - 14:15
شناسه : 34196
طی سال 2022 میلادی روی داد: کشورهای شیلی و چین طی سال 2022 میلادی به ترتیب صدرنشین جهان در تولید مس و مس تصفیه شده بودند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، سایت سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده‌آمریکاUSGS  نشان می‌دهد معادن شیلی با تولید ۵ میلیون و ۲۰۰هزار تن فلز سرخ توانستند در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز همچنان صدرنشین تولید این ماده معدنی در جهان باقی ماند.

کنگو و پرو نیز هریک با تولید ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن مس طی سال گذشته میلادی در رتبه دوم تولید فلز سرخ جهان ایستادند. طی مدت یاد شده، معادن چین نیز با تولید یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تن مس رتبه سوم تولید را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که مجموع تولید معادن مس جهان از ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار تن در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۲میلیون تن در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت.

چین همچنان پیشتاز تولید مس تصفیه شده

میزان تولید مس تصفیه شده چین طی سال گذشته میلادی به ۱۱میلیون تن رسید. بنابراین، چین توانست به‌عنوان پیشتاز تولید این محصول همچنان در رتبه نخست جهان قرار گیرد.

این در حالی است که کنگو با تولید یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تن مس تصفیه شده و ژاپن با تولید یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تن از این محصول طی سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان دومین و سومین تولیدکننده برتر جهان شناخته شدند.

همچنین میزان تولید جهانی مس تصفیه شده طی سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۶میلیون تن رسید که نسبت به سال پیش از آن(تولید ۲۵میلیون و ۳۰۰هزار تن) شاهد رشد تولید بود.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا میزان ذخایر جهانی مس را ۸۹۰میلیون تن اعلام کرده است. شیلی با برخورداری از ۱۹۰ میلیون تن ذخایر فلزسرخ در رتبه نخست جهان قرار دارد. پس از آن، استرالیا و پرو به ترتیب با ۹۷میلیون تن و ۸۱میلیون تن ذخایر مس در جایگاه دوم و سوم جهان ایستادند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.