چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صدور شناسه رهگیری برای ۱۱۰ هزار کالا با هدف مقابله با قاچاق
29 تیر 1401 - 14:51
شناسه : 30565
محمد مهدی برادران خلخالی، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز چهارشنبه 29 تیر ماه 1401 در همایش روز ملی صنعت و معدن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: ۱۱۰ هزار قلم کالا باهدف جلوگیری از قاچاق کالا شناسه رهگیری دریافت کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد‌مهدی برادران خلخالی در روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ در همایش روز ملی صنعت و معدن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار کرد: تاکنون با همراهی اتحادیه‌ و مجموعه‌های صنفی و تولیدی ۱۰ هزار کالا دارای شناسه و کد رهگیری شده‌اند که قطعا به نفع تولید داخلی و مصرف‌کننده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تاریخ چهاردهم تیرماه پایان مهلت درج شناسه کالا روی محصولات اعلام شده و پس از آن، یک ماه فرصت  برای اجرایی کردن قانون اعلام شده به شکل عرضه محصولات در سطح فروشندگان داده ‌شد. محمد‌مهدی برادران خلخالی همچنین با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد کالا در کشور دارای کد رهگیری می شوند، اشاره کرد: امیدواریم تا پانزدهم مردادماه تمامی کالاها دارای کد شناسه شوند در غیر اینصورت کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می‌شوند.

معاون وزیر صمت همچنین بیان کرد: برخی طرح‌های نیمه‌تمام لرستان بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده که رویکرد جدید وزارت صمت و استانداری استان، بررسی مشکلات موجود است و امیدواریم با همدلی مسئولان بتوان زمینه توسعه را فراهم کرد.

برادران با بیان اینکه وزارت صمت توجه ویژه‌تری به مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی دارد، یادآور شد: طرح‌های نیمه تمام بررسی می شوند و علاوه بر اعتبارات رایج، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ شده و در طرح آزمایش استانی در حال تصویب قرار می‌گیرند که با هماهنگی نمایندگان مجلس هر استان به دنبال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لرستان دارای نیروی انسانی توانمند است اظهار کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی استان برطرف شود چراکه دارای ظرفیت های بی‌نظیری در تمامی حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

اتمام پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.