سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صدور نخستین پروانه بهره‌برداری گردشگری انگوران
14 دی 1399 - 7:06
شناسه : 4679
نخستین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی (ژئوتوریسم) انگوران به مدت ۳ سال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان صادر شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، نخستین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی (ژئوتوریسم) انگوران به مدت ۳ سال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان صادر شد.
روز گذشته در مراسمی با حضور محمدعلی صوفی؛ سرپرست ایمپاسکو ،رضا دستجردی عضو هئیت مدیره ،خدایار کریم نژاد؛ معاون برنامه ریزی و توسعه و امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از اولین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی و ژئوتوریسم به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران- مجتمع معدنی سرب و روی انگوران رونمایی شد.
بر اساس این گزارش پروانه بهره برداری موقت مجتمع معدنی انگوران به صورت ۶ ماهه از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خردادماه سال جاری صادر شده بود.
مشاهده معادن روباز و زیرزمینی انگوران، روش‌های اکتشاف و استخراج آن‌ها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی ازجمله جاذبه های گردشگری مجتمع معدنی سرب و روی انگوران است.
جاذبه‌های گردشگری مجتمع‌های معدنی پتاس خور و بیابانک، سرب نخلک، زغال‌سنگ البرز مرکزی و سرب و روی انگوران به صورت ماهانه در کمیته گردشگری معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با هدف کمک به افزایش اشتغال بومیان منطقه و افزایش رونق اقتصادی آن‌ها پایش می شود.
این گزارش حاکیست با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدن‌کاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.
گفتنی است فعالیت معدن سرب و روی انگوران به سال ۱۳۰۱ برمی‌گردد و این معدن در استان زنجان، شهرستان ماهنشان، کیلومتر ۲۵ جاده دندی تکاب واقع شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.