چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صعود ادامه‌دار طلا در بازارهای جهانی
14 مرداد 1402 - 15:50
شناسه : 35337
قیمت طلا روز جمعه 13 مرداد ماه و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت زیرا گزارش مشاغل ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا، منجر به کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری ایالات متحده شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۹۴۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. لازم به ذکر است که طلا تا این هفته، ۰.۹ درصد افت قیمت داشت. طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۴۳ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

وزارت کار آمریکا در گزارش اشتغال خود اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته، ۱۸۷ هزار شغل افزایش یافته است. اقتصاددانان نظرسنجی رویترز، افزایش ۲۰۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند.

گزارش مشاغل به بازار این امکان را داد که پیشنهاد دهد که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ‌های بهره را افزایش نخواهد داد. دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در «High Ridge Futures» بیان کرد: شاهد کاهش بازده اوراق قرضه همراه با دلار بوده‌ایم و این مسئله مطمئنا منجر به حمایت از قیمت طلا خواهد شد.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۵ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی ۱۰ ساله ایالات‌ متحده از بالاترین سطح ۹ ماهه خود عقب‌نشینی کرد.

با توجه به ابزار «CME’s FedWatch»، احتمال اینکه فدرال رزرو در نشست روزهای ۱۹ تا ۲۰ سپتامبر خود نرخ بهره را بدون تغییر بگذارد، اکنون حدود ۸۵ درصد از حدود ۷۸ درصد قبل از انتشار داده‌هاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۵۸ سنت، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۱۹ دلار و ۳۶ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۵۶ دلار و ۹۷ سنت در هر اونس رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.