دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
صعود ایران به جایگاه هشتمین تولیدكننده فولاد در جهان
16 مرداد 1402 - 16:37
شناسه : 35389
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: با رشد 2.2 درصد تولید در گروه فولاد مبارکه،‌ ایران با دو پله صعود به جایگاه هشتمین تولیدکننده فولاد جهان در پایان نیمه نخست سال جاری میلادی صعود کرد.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه اصفهان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، غلامرضا سلیمی بیان کرد:‌ بر اساس آمار اعلام‌ شده از سوی انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی (۱۰ دی‌ ماه ۱۴۰۱ تا ۹ تیر ۱۴۰۲) علی‌رغم رشد منفی تولید فولاد جهان، ۴٫۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تولید فولاد ایران در بازه زمانی یاد شده با رشد ۴٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است، گفت: تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و فولاد سبا) در نیمه نخست سال جاری میلادی، پنج میلیون و ۱۸۰ هزار تن بوده که این میزان تولید، سهم ۳۲٫۲ درصدی گروه فولاد مبارکه از کل تولید فولاد کشور را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱، شاهد رکوردشکنی متعدد در گروه فولاد مبارکه بودیم؛ تا جایی‌ که ۱۰ روز مانده به پایان سال، تولید گروه فولاد مبارکه از ۱۰ میلیون تن و در پایان اسفند ماه نیز با عبور از ظرفیت اسمی شرکت، به ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن رسید.

بنا بر اظهارات معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، چابک‌سازی سازمان برای تولید بهینه و مستمر، افزایش بهره‌وری کارکنان، کسب رکوردهای تولید در گروه فولاد مبارکه طی روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، دستیابی به هفت رکورد تولید در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ و تداوم این روند، از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید در گروه فولاد مبارکه بوده است.

گفتنی است ایران از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان به شمار می‌آید اما در نیمه نخست سال جاری میلادی، در جایگاه هشتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار گرفت و برزیل و ترکیه به ترتیب رتبه‌های ۹ و ۱۰ و چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی و آلمان همچنان رتبه‌های یک تا هفت تولید جهانی فولاد را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۹۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد. حجم تولید جهانی در این مدت از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱٫۱ کمتر بوده است. تولید چین نیز در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱٫۳ درصدی، به ۵۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

تولید فولاد هند و روسیه نیز همچون چین و ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مثبت داشت اما دیگر کشورهایی که در فهرست ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان قرار دارند، نیمه اول سال جاری میلادی را با کاهش تولید نسبت به نیمه اول سال گذشته سپری کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.