چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صعود طلای جهانی تحت تاثیر کاهش دلار
27 مرداد 1401 - 11:51
شناسه : 31313
قیمت طلا امروز، پنجشنبه 27 مرداد ماه افزایش یافت زیرا ارزش دلار و بازده خزانه‌داری آمریکا به دلیل احتمال تهاجمی بودن سیاست‌گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره کمتر، اندکی کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۳.۱ درصد افزایش، به سه هزار و ۷۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش، یک هزار و ۷۶۵ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت که باعث شد قیمت طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، کمتر شود.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده، پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه ۲.۹۱ درصدی در جلسه قبل، به ۲.۸۸ درصد کاهش یافت. بازده کمتر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال رزرو در صورت‌ جلسه ماه ژوئیه خود که در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه منتشر شد، اعلام کردند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده، به داده‌های اقتصادی دریافتی و همچنین ارزیابی نحوه انطباق اقتصاد با نرخ‌های بالاتری که پیش از این تصویب شده بود، بستگی دارد. پس از انتشار صورت‌جلسه‌ها، معامله‌گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو، شاهد افزایش ۰٫۵ درصدی نرخ در ماه سپتامبر بودند.

داده‌های منتشر‌شده در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌ متحده به طور غیر منتظره‌ای در ماه ژوئیه بدون تغییر بوده است زیرا کاهش قیمت بنزین در دریافتی‌های پمپ بنزین تاثیر گذاشته است. با این وجود، به نظر می‌رسد هزینه‌های مصرف‌ کننده در شروع سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم قیمت مصرف‌ کننده بریتانیا در ماه ژوئیه، به ۱۰.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه سال ۱۹۸۲ را نشان می‌دهد.

«اس پی دی آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان نیز اعلام کرد که دارایی‌های آن، ۰.۳۲ درصد کاهش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. پلاتین در ۹۲۴ دلار و چهار سنت ثابت بود و پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، دو هزار و ۱۳۷ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.