چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صعود طلای جهانی همچنان ادامه دارد
15 آذر 1402 - 15:09
شناسه : 36124
قیمت طلا امروز چهارشنبه 15 آذر ماه 1402، با کاهش ارزش دلار و داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا افزایش یافت و انتظارات مبنی بر پایان چرخه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو را تقویت کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۳.۵ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۲ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش، دو هزار و ۲۳ دلار  و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس بیان کرد: نوسان قیمت طلا احتمالا با توجه به داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده در روز جمعه این هفته محدود می‌شود.

طلا روز دوشنبه چهارم دسامبر ۲۰۲۳ با افزایش شرط‌بندی برای کاهش نرخ فدرال رزرو، به بالاترین میزان خود یعنی دو هزار و ۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت، صعود و در همان جلسه بیش از ۱۰۰ دلار سقوط کرد زیرا عدم اطمینان در مورد زمان کاهش سیاست پولی وجود دارد.

داده‌های روز گذشته نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات‌ متحده آمریکا در ماه اکتبر ۲۰۲۳، به کمترین میزان در بیش از ۳۰ ماه گذشته رسیده است. این مسئله نرخ‌های بالاتر تقاضا برای کارگران را کاهش داده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها پس از صعود به بالاترین رقم دو هفته اخیر، در روز گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

هم‌اکنون تمرکز روی انتشار آمار روز جمعه هشتم دسامبر ۲۰۲۳ در خصوص داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه پیش است که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری را در مورد چشم‌انداز نرخ بهره ایالات‌ متحده آمریکا پیش از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در هفته آینده ارائه کند.

ابزار «CME FedWatch» نشان می‌دهد که معامله‌گران با احتمال ۶۰ درصدی کاهش نرخ تا ماه مارس سال آینده میلادی قیمت‌گذاری می‌کنند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز عنوان کرد: ممکن است طلا به محدوده دو هزار و ۳۳ دلار تا دو هزار و ۳۹ دلار در هر اونس جهش کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۴ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۰۰ دلار و ۳۱ سنت و پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۴۰ دلار و ۱۴ سنت در هر اونس رسید و نزدیک به پایین‌ترین سطح بیش از پنج سال گذشته ایستاد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.