چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صعود چشمگیر قیمت طلا
26 اردیبهشت 1400 - 13:21
شناسه : 12205
تحلیلگران معتقدند که موضوع افزایش فشارهای تورمی در شرایط نامعلوم دورنمای اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا را نه تنها مجبور به صبر می‌کند، بلکه موجب تداوم سیاست‌های پولی انبساطی توسط این نهاد می‌شود. بنابراین تحت شرایط کنونی باید منتظر صعود طلا به سطح یک هزار و۸۵۰ دلار بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تحلیلگران بر این باورند طلا در موقعیت خوبی قرار دارد زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی در برابر تورم هستند. تجدید علاقه به طلا پس از انتشار آماری روی داد که نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرفی آمریکا در ماه آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد افزایش داشته است که بزرگ‌ترین رشد طی ۱۳ سال گذشته بود. در این بین، قیمت تولیدکننده آمریکا بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد رشد پیدا کرد که بزرگ‌ترین رشد قیمت ثبت شده را طی مدت مذکور نشان می‌دهد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند.

بارت میلک مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز در گفت‌و‌گو با کیتکونیوز، اظهار داشت: با اینکه تورم رشد کرده است اما هنوز امکان اعلام دائمی یا موقتی بودن آن وجود ندارد.

وی افزود: اگرچه قیمت‌های کالا همچنان بالاتر می‌رود اما در اقتصاد جهانی، ظرفیت کافی برای پذیرش سیکل افزایشی قیمت وجود دارد؛ به طوری که شرکت تی دی سکیوریتیز در حال حاضر روند تورم را موقتی می‌داند.

مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز، گفت: با توجه به افزایش تورم و موضع بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سیاست پولی در شرایط فعلی، طولی نخواهد کشید که هر اونس طلا به بالای یک هزار و۸۵۰ دلار صعود پیدا خواهد کرد. اگر سطح قیمتی مذکور طی هفته جاری در قالب هدف اولیه شکسته شود، هدف ثانویه شکستن قیمت یک هزار و ۹۰۰ دلار خواهد بود.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ، بیان کرد: اگرچه تورم بالاتر باعث رشد بازده اوراق قرضه می‌شود اما هرگونه کاهش قیمت طلا به دلیل رشد بازده اوراق قرضه، فرصتی برای خرید این فلز ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: وجود ابهامات فراوان در زمینه قیمت طلا و اوراق قرضه موجب شده است که تردیدهایی پیرامون تحکیم سیاست پولی توسط بانک مرکزی آمریکا ایجاد شود. به نظر می‌رسد تداوم این شرایط به نفع فلز طلا خواهد بود.

به گفته لاسک، موضوع تورم و تقاضا برای دارایی امن به واسطه تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه، میزان تقاضا برای خرید طلا طی هفته جاری را تقویت خواهد کرد.

کارستن فریتچ، تحلیلگر فلزات ارزشمند کومرس بانک، روز جمعه در یادداشتی نوشت: رشد بازده اوراق قرضه به ۱.۷ درصد مانع شکسته شدن اونس طلا به بالای قیمت یک هزار و ۸۵۰ دلار شده است. با وجود اینکه بازده اوراق قرضه آمریکا، رکورد ۱.۷ درصد را جا‌به‌جا کرد اما رقم مذکور همچنان ۲.۵ درصد پایین‌تر از نرخ فعلی تورم را نشان می‌دهد. اگر نرخ تورم در طول سال کاهش پیدا کند، نرخ‌های بهره واقعی به میزان قابل توجهی منفی خواهد ‌ماند. به همین دلیل، تداوم سیاست پولی با تسهیلات فراوان امکان هرگونه رشد بازده اوراق قرضه را محدود می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.