چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صنعت و معدن مسیری برای توسعه اقتصادی
19 تیر 1400 - 11:31
شناسه : 14896
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بنگاه‌های اقتصادی صنعت و معدن محور اصلی توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند و نقش کلیدی در توسعه کشور دارند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری صنایع بزرگ در استان به پایداری بیشتر صنایع کوچک و متوسط نیز کمک می‌کند. لذا این صنایع بیشتر مواقع در پیرامون صنایع سنگین شکل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه گاهی صنایع در نزدیک‌ترین مراکز به منابع مالی، نیروی متخصص و..تشکیل می‌شوند، افزود: در همین راستا عمده صنایع استان سمنان نیز در غرب این استان که نزدیکی بیشتری به پایتخت دارد شکل گرفته است. البته این استان طی سال‌ها اخیر تلاش کرد که بخشی از ظرفیت‌های صنعتی را در شرق سمنان مستقر کند اما سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقبال چندانی نداشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم شکل‌گیری صنایع بزرگ و سنگین در استان به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: در حال حاضر صنایع بزرگ به ندرت در استان وجود دارد و تقریبا همه صنایع این استان جزو صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شوند.

تشنه‌دل در پایان با اشاره به نقش مهم صنایع بزرگ در برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: انتقال آب نیازمند وجود صنایع بزرگ است و لذا ورود صنایع بزرگ به این حوزه یک سرمایه‌گذاری مطمئن در استان سمنان به شمار می‌آید. در این راستا هر کس در این بخش سرمایه‌گذاری کند، بدون تردید در آینده موفق خواهد شد؛ چراکه با رفع معضل کم آبی که تنها مانع و مشکل بر سر راه توسعه است، این استان می‌تواند به یک استان بزرگ صنعتی تبدیل شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.