چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت اولویت‌بخشی به صادرات محصولات ذوب‌آهن
02 اسفند 1399 - 13:23
شناسه : 7500
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در ذوب‌آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید و پروژه‌های این شرکت با مسئولان آن گفتگو کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس مقتدایی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: دستاوردهای ذوب‌آهن نشان می‌دهد که کارشناسان و مهندسان کشور می‌توانند در سطح جهانی کارهای بزرگی انجام دهند و این موفقیت‌ها بسیار برای ایران امیدبخش و غرورآفرین است.

وی با اشاره به تجهیزات مدرن موجود در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن که تولید ریل در آن انجام می‌شود، افزود: با این توانمندی به جمع ۵ کشوری پیوسته‌ایم که از دانش فنی و فناوری لازم برای تولید انواع ریل‌های استاندارد را برخوردار هستند.  

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات تولید ریل را که نیازمند برخورداری از چندین دانش در کنار هم است، کار دشوار و پیچیده‌ای دانست و گفت: جوانان این مرز و بوم بدون اتکا به بیگانه این دستاورد بزرگ را حاصل کردند و کاملا مشهود است که مدیران و برنامه‌ریزان ذوب‌آهن توانستند برای تولید ریل، مجموعه‌ای از فعالیت‌های مدیریتی را در بالاترین سطح انجام دهند.

مقتدایی بیان کرد: باید در سطح ملی، انواع حمایت‌ها را از صادرات محصولات ذوب‌آهن اصفهان داشته باشیم و با تمام توان‌مان کمک کنیم که در کشور، این تولید ملی را به سطح بالاتری از ثروت‌آفرینی برسانیم.

وی یادآور شد: این مجموعه توانمند که با آرامش در حال فعالیت‌های بسیار مهم تولیدی است در بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی تحریم‌ها، کارهای پرشتابی را انجام داده است و شاید در آینده مشخص شود که این دانش و تکنولوژی که متکی بر توانمندی داخلی است تا چه اندازه توانسته نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها ایفا کند.  

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، اضافه کرد: این بازدید میدانی نشان داد که تحرک بی‌نظیری در مجموعه‌های تولیدی ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد و باید خداقوت گفت به این تلاشگران و به مردم هم باید تبریک گفت که فرزندانشان در عرصه صنعت، بدون هیاهو این‌گونه افتخارآفرینی می‌کنند.

مقتدایی با اشاره به نیاز ذوب‌آهن اصفهان به مواد اولیه تاکید کرد: مجلس آمادگی هرگونه حمایت از صنایع مهم کشور را دارد و می‌توانیم با ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در این زمینه عمل کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس، افزایش تولید ملی است بنابراین تلاش می‌کنیم در یک فضای منطقی و مبتنی بر رفع نیازهای جامعه، شرایطی ایجاد کنیم که تولیدکننده و مصرف‌کننده هر ۲ منتفع شوند.

در این راستا حفظ تولید و حمایت از مصرف‌کننده با هم انجام می‌شود و یک سویه‌نگری نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.