سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
ضرورت تدوین طرح جامع برای معدن مس جانجا
16 شهریور 1401 - 16:02
شناسه : 31587
ایمیدرو رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی معدن مس جانجا، باید طرح جامع متناسب با شرایط منطقه‌ای و فنی برای این معدن تدوین شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات آنلاین و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان که با حضور حسین مدرس خیابانی، استاندار، مسئولان سازمان صمت و جمعی از مسئولان استان و محلی برگزار شد، افزود: استان سیستان و بلوچستان در شمار اولویت‌های ایمیدرو در برنامه توسعه زیرساخت معادن کشور قرار دارد.

معرفی معادن فعال برای اقدامات توسعه‌ای در زیرساخت

وی گفت: در این زمینه مسئولان استان همکاری لازم برای معرفی معادن فعال و یا در مرحله فعالسازی را داشته باشند تا ایمیدرو اقدامات توسعه‌ای زیرساخت در مناطق اولویت‌دار را داشته باشد.

توسعه فعالیت‌های اکتشافی و کشف معدن جانجا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه برنامه اکتشافی ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان، گفت: کشف محدوده‌های پتانسیل‌دار همچون معدن مس جانجا حاصل برنامه‌ریزی‌های اکتشافی است.

جعفری اعلام کرد: ایمیدرو به دنبال کاهش ریسک‌های اکتشافی است و واگذاری محدوده‌های شناسایی شده به بخش خصوصی از طریق مزایده را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: حاصل همکاری دولت و بخش خصوصی تاکنون جذب ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بوده است که تاکنون بالغ بر چهار میلیارد دلار آن محقق شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک را از سیاست‌های اصلی این سازمان خواند و گفت: مسئولان سیستان ‌و بلوچستان در این طرح همکاری‌های لازم را دارند و ایمیدرو آمادگی دارد تا با استان در بخش‌های مطالعه، مشاوره و مباحث تامین مالی، حمایت‌های لازم را داشته باشد.

ارائه بسته‌های هدفمند سرمایه‌گذاری

جعفری تاکید کرد: در واگذاری اینگونه معادن ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری هدفمند به جای واگذاری یک واحد معدنی، می‌تواند به عنوان یک راهبرد باشد.

ضرورت سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در مناطق کم برخوردار

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: بهره‌مندی از ظرفیت محدوده‌های پتانسیل‌دار همچون جانجا؛ نیاز به حضور شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌ها دارد. شرایط باید به سمتی هدایت شود تا شرکت‌های بزرگ حضور پررنگی در توسعه مناطق کم برخوردار داشته باشند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.