چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت توجه به ظرفیت‌های معدنی اصفهان در جهت تحقق شعار سال
08 تیر 1400 - 10:25
شناسه : 14493
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ظرفیت‌ صنعتی و معدنی متنوع و متعددی در این استان وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند در راستای تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها کمک ‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون امکان برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بخش معدن اصفهان بیش از مقدار مذکور،  میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در این استان به بیش از دو میلیارد و ۸۹۲ میلیون تن می‌رسد. در این راستا از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم، از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه برای واگذاری معادن باید موافقت سازمان‌های مختلف را کسب کنیم، افزود: چالش بزرگی که بسیاری از معدنکاران با آن مواجه هستند، موافقت نکردن سازمان‌ها از جمله محیط‌زیست و منابع طبیعی با واگذاری معادن است. در این راستا کارگروه‌هایی برای افزایش تعامل بین دستگاهی در جهت دریافت این موافقت‌ها برای معدنکاران تشکیل شد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: این ارگان‌ها نیز بنا به دلایلی خاص شامل وجود جنگل، گون‌زار و پروانه چرای دام با واگذاری معادن مخالف هستند. لذا این کارگروه‌ها برای رفع این مشکلات کمک خواهد کرد.

موفق بیان کرد: بخش معدن به عنوان بنگاهی اقتصادی در استان باید باورپذیر باشد. اما متاسفانه شوراهای شهر و روستا به این موضوع نگاهی تخریبی دارند. در همین راستا با نگاه به اطراف خود متوجه می‌شویم که بیشترین وسایل اطراف ما شامل آجر، شن و سنگ‌های تزیینی از معادن به‌دست می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معادن به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مفید محسوب می‌شوند و در صورتی که ارگان‌های ذی‌ربط همراهی و همکاری بیشتری با فعالان معدنی داشته باشند، اصفهان به‌عنوان یک استان معدنی فعال در کشور شناخته خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.