چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت توسعه اکتشافات معدنی کازرون
28 تیر 1400 - 16:16
شناسه : 15293
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در نشست بررسی توسعه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی شهرستان کازرون گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی شهرستان کازرون، ضروری است ایمیدرو فعالیت‌های اکتشافی در این شهرستان را توسعه دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پژمان نامدارخانی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، اظهار داشت: ایمیدرو با پایش مناطق محروم فارس، حدود ۱۷ فرصت سرمایه‌گذاری را در این منطقه شناسایی و فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه انتطار می‌رود در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی، اکتشافات ایمیدرو در مناطق مختلف فارس افزایش یابد، افزود: ایمیدرو، توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی؛ افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس در دستور کار قرار داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه برای بهره‌برداری از ذخایر معدنی شهرستان کازرون به سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی نیاز است، گفت: در شهرستان کازرون ذخائر گچ، سنگ لاشه، نمک و … به اندازه کافی فراهم است. لذا ضرورت توجه بیشتری را می‌طلبد. در همین راستا خوشبختانه در حال حاضر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در معادن این شهرستان مشغول به کار هستند.

نامدارخانی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم این شهرستان ضروری است که در راستای توسعه منابع معدنی سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: برای استخراج معادن در شهرستان کازرون با توجه به پوشش گیاهی و مناطق زیست‌محیطی شرایط سازمان محیط‌زیست در نظر گرفته شده و در اولویت اساسی است.

شایان ذکر است که در این جلسه مقررشد با تشکیل یک کمیته تخصصی، مسائل زیرساختی معادن کازرون، فعال کردن معادن کوچک مقیاس، مشکلات منابع طبیعی و زیست‌محیطی سیمان کازرون، استفاده از ظرفیت منطقه ویژه در بخش صنعت و معدن در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.