دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخودار کشور و تکمیل زنجیره ارزش
23 آذر 1402 - 10:11
شناسه : 36265
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر آرین گفت: با توجه به افزایش مهاجرت از مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق صنعتی و برخوردار طی سالیان اخیر، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی و احداث کارخانجات صنعتی در این مناطق می‌تواند مهاجرت معکوس، ایجاد اشتغال و درآمدزایی را به همراه داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، امیر رحیمی، بیان کرد: در خصوص زمینه فعالیت گروه سرمایه‌گذاری صدر آرین، اظهار داشت: هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر آرین به صورت تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کرده است؛ عمده اقدامات این هلدینگ، معطوف به تکمیل پروژه‌‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی بوده که به دلایل مختلف تکمیل و راه‌اندازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار، اولویت نخست این گروه بوده و به همین علت یکی از اهداف این مجموعه، اشتغال پایدار و توسعه این مناطق است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر آرین با بیان اینکه در حال حاضر پیگیری و اجرای سه هدف و استراتژی مهم در دستور کار این مجموعه قرار دارد، عنوان کرد: تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن و صنایع معدنی، همراهی ، حمایت و حضور در کنار اشخاص حقیقی جهت سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها و ایفای نقش موثر ملی، سه استراتژی مهم و اساسی گروه به شمار می‌آیند که در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

ضرورت حمایت از تولید ملی و ساخت داخل

رحیمی تصریح کرد: هدف‌‍گذاری گروه، سرمایه‌گذاری در راستای تولید محصولاتی است که در حال حاضر از طریق بازارهای وارداتی تامین می‌شوند. در واقع ما تلاش می‌کنیم با ایفای نقش موثر ملی، این محصولات را کاملا در داخل کشور تولید کنیم و در آینده علاوه بر بی‌نیاز شدن از واردات، به صادرکننده آن‌ محصول نیز تبدیل شویم.

وی در ادامه به فعالیت این مجموعه در معادن استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های معدنی در حوزه کرومیت، مس و آهن را در دست اقدام داریم؛ همچنین به دنبال ورود به بازار فرو آلیاژها هستیم و در مرحله بررسی و امکان‌سنجی در خصوص تولید اینگونه‌ محصولات با توجه به شرایط منطقه قرار داریم تا نیاز کشور را در بازار داخلی تامین کنیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر آرین مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها طی سالیان اخیر، مهاجرت بخش عمده جمعیت روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته کشور به حاشیه شهرها و مناطق شهری است. در این میان، بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند نقش موثری در راستای مهاجرت معکوس و بازگشت این افراد به مناطق روستایی ایفا کرده و زمینه رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در این مناطق را فراهم کند.

نقش موثر فروآلیاژها در صنعت فولاد کشور

رحیمی با بیان اینکه تامین مواد اولیه و فروش محصول نهایی، دو عامل مهم در راه‌‎اندازی یک واحد جدید صنعتی محسوب می‌شوند، ابراز کرد: تامین انواع فروآلیاژها برای تولید فولاد، از اهمیت فراوانی برخوردار است و با توجه به توسعه و کاربرد روزافزون فولاد، بدون شک نیاز به انواع فروآلیاژها در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به راهبردهای تعریف شده در این گروه، قطعا اولویت نخست ما حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت فعالیت در مناطق کمتر توسعه یافته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.