چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت جلوگیری از خام فروشی در جهت توسعه کشور
04 مهر 1400 - 13:04
شناسه : 18304
معاون بهره‌برداری گهرزمین گفت: نوسازی ناوگان معدنی، طراحی مجدد و پیشروی در بخش جنوبی معدن، اکتشافات جدید و افزایش خطوط تولید از برنامه‌های جدید انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت گهرزمین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن نجف آبادی معاون بهره‌برداری گهرزمین با اشاره به برنامه‌های این معاونت، اظهار داشت: از برنامه‌های شرکت گهرزمیـن می‌تـوان بـه ۷۵ میلیـون تـن عملیات باطله‌بـرداری در ســال و تولیــد ۱۸ میلیون تن محصولات اعـم از دانه‌بندی، کنسانتره سنگ‌آهن و گندله‌سازی در سال اشاره کرد کـه دسـتیابی بـه ایـن مهـم، حجم فعالیت قابل ملاحظه‌ای بر دوش مدیران حـوزه بهره‌برداری قرار داده اسـت. بدین جهت سعی کرده‌ایم با اقدام جهت نوسازی ناوگان معدن و توسعه آن در جبهه جنوبی، مشکل کمبود آهن خام مورد نیــاز کارخانجــات شــرکت و همچنین منطقه گل‌گهر را حل نماییم و با انجام به موقع تعمیرات پایه‌ای کارخانجات، افزایش بهره‌وری مناسبی را داشته باشیم. در نهایت امیدواریم بــا توجــه بـه ثمـر نشـتن تولید کارخانه گندله‌سازی تا پایان سال، کل محصول تولیدی گهرزمین به گندله تبدیل شده و ارزش‌افزوده بیشتری را نصیب مجموعه نماییم.

 وی با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های محقق شده در معاونت بهره‌برداری، افزود: به طور متوسط اجرای اهداف و برنامه‌های این حوزه در نوسازی ناوگان معدنی، طراحی مجدد معدن و پیشروی در بخش جنوبی آن، تامین قطعات اساسی خطوط فراوری، اکتشافات جدید و افزایش تولید خطوط تـا ۸۰ درصد پیش‌بینی می‌شـود. البته خوشـبختانه در بخش تولید به جز باطله‌برداری معدن، از سایر برنامه‌های تولید جلوتر هستیم.

نجف‌آبادی با تاکید بر افزایش تولید بیان کرد: در ابتدای مهرماه خط ۳ کنسانتره سنگ‌آهن به تولید خواهد رسید و ۵۰ درصد افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن خواهیم داشت. به تبع تولید کارخانه گندله‌سازی نیز به ظرفیت نامی خـود خواهـد می‌رسد که ۴۰ درصد بیشتر از وضعیت جاری است. همچنین با تکمیل و نوسازی ماشین‌آلات معدنی، حجم استخراج کلی معدن از وضعیت فعلی ۷۵ میلیون تن به تدریج به ۹۰ میلیون تن افزایش داده خواهد شد.

معاون بهره‌برداری گهرزمین در پایان به برنامه‌های تکمیل زنجیره فولاد شرکت پرداخت و خاطرنشان کرد: مجموعـه گهرزمین با داشتن ذخیره قابل توجه معدنی، حجم قابل ملاحظه‌ای از خوراک ورودی خطوط بالادستی زنجیره فولاد را تامین می‌نماید، این مجموعه نه تنها برای خطوط خود بلکه برای خطوط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز تامین خوراک دارد. معاونت توسعه این شرکت در حال پیگیری جهت طراحی و اجرای کارخانه‌های پایین‌دستی از جمله آهن‌اسفنجی، اسلب و مشارکت در این زمینه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.