چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت حضور بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌های زنجیرره فولاد
22 تیر 1400 - 10:17
شناسه : 15057
در نشستی با حضور رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، رییس انجمن سنگ‌آهن و رییس اتحادیه آهن و فولاد تهران، محمد رضا جباری رییس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران و رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران و برخی از اعضای هییت‌مدیره و روسای تشکل‌های بخش خصوصی فعال زنجیره فولاد در محل انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار شد، این تشکل‌ها ضمن اعلام همبستگی آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید اعلام کرده و خواستار حضور نخبگان صنعت در عرصه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایی که در سرنوشت بخش خصوصی موثر است را داشتند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن نوردکاران فولاد ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی ایران در این نشست، اظهار داشت: توسعه در بخش زنجیره فولاد با رفع موانع میسر نمی‌شود. بلکه حضور نخبگان بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و تعیین سرنوشت خود می‌تواند در این راه بسیار موثر است.

ضرورت واگذاری معادن به بخش خصوصی

مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ‌آهن، گفت: معادن بزرگ در ید دولت بوده و آن‌ها باید اغلب معادن کوچک که سودآور نیستند را به بخش خصوصی واگذار کنند. لذا امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد حضور بیشتر و موثرتر بخش خصوصی در ابتدای زنجیره فولاد باشیم.

حضور دولت باعث تعارض در فولاد است

حمید رضا رستگار رییس اتحادیه آهن و فولاد تهران نیز بیان کرد: تعارض منافع در زنجیره فولاد به دلیل دولتی بودن بخشی از آن است که امیدواریم در دولت کرامت، حاکمیت از ورود به زنجیره فولاد که باعث از بین رفتن تعادل و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش شده پرهیز کند .

دولت عامل تشدید صنایع‌پایین‌دستی

محمد رضا جباری رییس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، اذعان داشت: بورس کالای ایران به دلیل اینکه اعضای هییت‌مدیره آن غالبا دولتی هستند، طی سال‌های اخیر عامل ایجاد و تشدید مشکلات در صنایع پایین‌دستی شده و تازمانی که بورسی مستقل و با حضور بخش خصوصی ایجاد نشود این مشکلات حل نخواهد شد و امکانات مناسب در اختیار بخش خصوصی نیست و اطلاعات و آمارهای واقعی نیز در اختیار این بخش قرار نمی گیرد.

بخش خصوصی عضو اصلی فولاد

سید احمد رضوی نیک رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد فعالان زنجیره فولاد از بخش خصوصی هستند، باید نماینده‌ای در ارکان وزارت صنعت داشته باشند تا از نظرات این بخش در تصمیم‌گیری‌ها نیز استفاده شود. شایان ذکر است که دولت موظف به انتفاع کل زنجیره فولاد است. و لذا باید تصمیماتی اخذ شود تا صادرات در زنجیره فولاد به سمت محصولات نهایی با ارزش‌افزوده بیشتر هدایت شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.