چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک پروژه‌ای ملی است
30 اردیبهشت 1400 - 11:12
شناسه : 12511
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به اینکه طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک یک طرح ملی و راهبردی به حساب می‌آید، به زودی ارسال نفت خام از گوره به سمت جاسک آغاز خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک بزرگ‌ترین پروژه صنعت نفت است، اظهار داشت: تولید شیرهای انتقال، الکتروپمپ‌های مورد نیاز، ساخت یک هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت در کنار ساخت مخازن، پایانه و گوی شناور در منطقه جاسک با استفاده از توان داخلی، نشان‌دهنده عزم ملی برای به ثمر رسیدن این طرح بزرگ و راهبردی است.

وی افزود: پروژه گوره به جاسک به ‌دلیل حساسیت‌های موجود، چندین بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپکرانی و … تست‌های بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ها پشت سر گذاشت تا بدون نقص و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: پس از رسیدن نفت به جاسک که کم‌تر از یک ماه زمان خواهد برد، در آینده‌ای نزدیک آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی این طرح ملی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و در راستای ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی، متنوع‌سازی آن، توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است که بیژن زنگنه وزیر نفت نیز  ۲۷ اردیبهشت ‌ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد، اعلام کرد: خردادماه سال جاری، نخستین محموله نفت از جاسک صادر می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.