چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
افتتاح طرح تکمیلی فولاد اسفراین
25 اسفند 1399 - 11:11
شناسه : 9075
پس از ۱۳ سال به ثمر نشست: مجری طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی گفت: با اتمام عملیات اجرایی و آزمایش تست گرم، بخش ریخته‌گری مجتمع فولاد آلیاژی اسفراین آماده افتتاح شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسماعیل صادقی مجری طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین اظهار داشت: برای تکمیل بخش ریخته‌گری پیوسته مجتمع صنعتی فولاد اسفراین حدود ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هزینه و برای ۱۲۰ نفر نیروی جدید نیز در این بخش ایجاد اشتغال صورت گرفت.

وی افزود: طرح توسعه مجتمع فولاد آلیاژی اسفراین که با هشت زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیون یورویی از سال ۱۳۸۶ وارد فاز اجرایی شده بود، با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تنگنای مالی و تحریم ظالمانه، بخش‌های اصلی آن با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ میلیون یورویی پیش از این مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بخش ریخته‌گری پیوسته آن پس از ۱۳ سال به زودی به طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

مجری طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: تولید محصولات به روش ریخته‌گری پیوسته در این مجتمع صنعتی در ۶ سایز از ۲۵۰ میلی‌متر تا ۶۳۰ میلی‌متر و انواع گریدهای مختلف برای بهره‌گیری در صنایع معدنی، نیروگاهی و خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تولید فولاد آلیاژی در سطح خاورمیانه بی‌سابقه است.

صادقی ادامه داد: ظرفیت تولیدی بخش ریخته‌گری پیوسته در یک نوع محصول و مطابق با استانداردهای شرکت سازنده سالانه حدود ۴۳۸ هزار تن است. همچنین افزایش سرعت در تولید و یکپارچگی محصول، کاهش ضایعات و  بالا بودن راندمان کاری و استفاده از توان کارشناسان داخلی را از مزیت‌های این بخش محسوب می‌شود.

وی دلیل تاخیر در تکمیل این بخش را تحریم ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور کارشناسان خارجی برای راه‌اندازی اعلام کرد و اذعان داشت: با بهره‌برداری از طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین ظرفیت تولید در این  واحد صنعتی از ۱۲۰ هزار تن فعلی به ۱۸۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

لازم به توضیح است که مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد، همچنین این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از  ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد اسفراین و لوله گستر اسفراین، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.