دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
طلای جهانی، دلار را از مسیر خود کنار زد
02 دی 1402 - 16:34
شناسه : 36406
قیمت طلا در روز جمعه اول دی ماه 1402، در حالی افزایش یافت که کاهش اندک تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم و داده‌های ضعیف بازار کار، ارزش دلار را به پایین‌ترین حد در چهار ماه اخیر رساند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، روز جمعه ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳، تمرکز اصلی بر روی داده‌های کلیدی تورم بود که برای تایید بیشتر مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

این مسئله با استقبال از نشانه‌های سرد شدن اقتصاد ایالات‌ متحده باعث شد که طلا از محدوده معاملاتی بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰ دلار در هر اونس که در هفته گذشته ایجاد شده بود، عبور کند.

در همین راستا بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید؛ در حالی که هر اونس طلای منتهی به ماه فوریه با ۰.۵ درصد افزایش، به دو هزار و ۶۰ دلار و ۶۵ سنت رسید. رشد طلا پس از آنکه دلار در روز پنج‌شنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد بیش از چهار ماه گذشته رسید، رخ داد.

بررسی در تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم نشان داد که اقتصاد ایالات‌ متحده آمریکا، اندکی کمتر از انتظار اولیه رشد کرده است؛ سرد شدن رشد اقتصادی به کاهش تورم و فعالیت نیروی کار اشاره دارد.

انتظار می‌رود این قرائت همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باقی بماند که می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در اواخر سال ۲۰۲۴ شود.

انتظارات کاهش نرخ بهره تا ماه مارس ۲۰۲۴، باعث افزایش شدید طلا در هفته گذشته شد؛ اگرچه چندین مقام فدرال رزرو هشدار دادند که شرط‌بندی برای تسهیل اولیه پولی توسط فدرال رزرو بیش از حد خوش‌بینانه است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره به ۲۴ دلار و ۱۹ سنت، قیمت پلاتین به ۹۸۰ دلار و ۱۴ سنت و قیمت پالادیوم به یک هزار و ۲۱۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.