سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
طلای جهانی، دلار را مغلوب کرد
25 اسفند 1401 - 10:52
شناسه : 34187
قیمت طلا در حالی افزایش می‌یابد که بحران بانکی جهانی تقاضا را افزایش داده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، قیمت طلا امروز (پنجشنبه) افزایش یافت زیرا مشکلات در کردیت سوئیس ترس از بحران بانکی در سراسر جهان را افزایش داد و معامله‌گران را به سمت فلز امن سوق داد. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶و۳۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۸درصد کاهش به ۱۹۱۰دلار و ۴۰سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۴۲درصد کاهش به ۱۹۱۱دلار و ۴۰سنت رسید.

سهام کردیت سوئیس ۳۰درصد سقوط کرد و رگولاتورهای سوئیسی در اقدامی بی‌سابقه از سوی بانک مرکزی، به کردیت سوئیس متعهد شدند که یک منبع حیاتی نقدینگی را تامین کنند.

داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه فوریه ۰.۴درصد کاهش یافته زیرا خرید وسایل نقلیه موتوری و سایر کالاها کاهش یافته است. همچنین، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه ۰.۱درصد کاهش یافت.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، تمایل به افزایش قیمت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱درصد کاهش یافت و قیمت شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند کاهش داد. بازدهی شاخص ۱۰ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پایین‌تر بود.

بهای هر اونس نقره با ۰.۲درصد افزایش به ۲۱.۸۴دلار رسید، پلاتین ۰.۱درصد افزایش یافت و به ۹۶۲دلار و ۹۶سنت رسید و پالادیوم با ۱.۴درصد افزایش به ۱۴۶۷دلار و ۹۰سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.