دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
طلای جهانی از تب و تاب افتاد
07 دی 1402 - 11:41
شناسه : 36460
قیمت طلای جهانی چهارشنبه 6 دی ماه 1402، ثابت بود زیرا معاملات با توجه به انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌ متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ و به طور کلی ضعیف‌تر شدن دلار ایالات متحده، متوقف شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا در دو هزار و ۶۶ دلار و ۸۶ سنت ثابت بود و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به دو هزار و ۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شمش در مسیر رسیدن به بیش از ۱۰ درصد افزایش در سال جاری، بهترین رشد از سال ۲۰۲۰ و شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره در ایالات‌ متحده است.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، داده‌های تورم سردتر هفته گذشته انتظارات بازار مالی را برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مارس آینده افزایش داد و معامله‌گران اکنون با احتمال ۸۰ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند؛ نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود باقی ماند، در حالی که بدترین عملکرد سالانه خود را از سال ۲۰۲۰ مشاهده کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز جذاب‌تر می‌کند؛ در همین حال، سهام استرالیا به بالاترین سطح خود در ۲۰ ماه گذشته رسید زیرا تجارت پس از تعطیلات آخر هفته طولانی از سر گرفته شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۲۵ سنت رسید، در حالی که پلاتین در ۹۷۸ دلار و ۵۶ ثابت ماند و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۱۷۶ دلار و ۴۹ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.