چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلای جهانی به مسیر صعود برگشت
12 مرداد 1402 - 11:14
شناسه : 35316
قیمت طلا امروز چهارشنبه 11 مرداد ماه، با کاهش ارزش دلار، بازده خزانه‌داری آمریکا و سهام آسیایی افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۴.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش، یک هزار و ۹۴۹ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

فیچ در روز سه‌شنبه، رتبه اعتباری دولت ایالات‌ متحده آمریکا را با اشاره به مشکلات مالی طی سه سال آینده و افزایش بار بدهی عمومی دولت، از AAA به AA+ کاهش داد. طلا که با توجه به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، در مواقع استرس و عدم اطمینان اقتصادی یک سرمایه‌گذاری امن به شمار می‌رود.

پس از انتشار آمار نسبتا قوی در مورد تولید و ساخت‌وساز ایالات‌ متحده در ماه ژوئن که کاهش فرصت‌های شغلی در ماه گذشته را جبران کرد، ارزش دلار تقویت شد. همچنین بهای طلا یک درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

تمرکز بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه ۲۸ جولای، یک عامل مهم در اقتصاد ایالات‌ متحده است و انتظار می‌رود پس از افزایش ۲۰۹ هزار شغلی در ماه ژوئن، ۲۰۰ هزار شغل در ماه جولای افزایش یابد.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، تقاضای طلای هند در سال ۲۰۲۳ ممکن است ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد و به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد.

اس‌ پی‌ دی‌ آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های این صندوق در روز سه‌شنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۲۹ سنت، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش، به ۹۲۶ دلار و ۱۸ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۳۸ دلار و ۵۹ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.