پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
طلای جهانی به نقطه امن رسید
01 شهریور 1402 - 16:10
شناسه : 35621
بهای طلای جهانی امروز چهارشنبه اول شهریور ماه افزایش یافت زیرا کاهش اندک دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری به تثبیت طلا در نزدیکی سطح کلیدی یک هزار و 900 دلار کمک کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای طلا با ۵.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید و از پایین‌ترین سطح پنج ماهه هفته گذشته فاصله گرفت. طلای آمریکا نیز با ۰.۲۹ دلار افزایش، یک هزار و ۹۰۳ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار کمتر از بالاترین سطح دو ماهه بود و افزایشی که بازدهی خزانه‌داری آمریکا را به بالاترین حد در ۱۶ سال اخیر رساند، متوقف شد و به طلای بدون بازده مهلت داد.

نشست سالانه جکسون هول در وایومینگ در اواخر این هفته در مورد افزایش نرخ بهره، با تمرکز ویژه بر سخنرانی روز جمعه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برگزار خواهد شد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند بیان کرد: فدرال رزرو باید این احتمال را در نظر داشته باشد که اقتصاد به جای کندی، با پیامدهای موثر برای مقابله با تورم شروع به شتاب مجدد کند.

وی افزود: داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌ متحده، شرط‌هایی را افزایش داده است که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌ها را بالاتر نگه می‌دارد و تمایل برای طلا را کاهش می‌دهد؛ همان طور که در دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا منعکس می‌شود.

اس‌ پی‌ دی‌ آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های این صندوق در روز گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۰ برگشت.

در بازار سایر فلزات، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۴۹ سنت و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲۰ دلار و چهار سنت رسید. همچنین بهای پالادیم در یک هزار و ۲۶۰ دلار و ۲۳ سنت ثابت باقی ماند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.