پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
طلای جهانی جان دوباره گرفت
23 آذر 1402 - 11:30
شناسه : 36283
امروز پنج‌شنبه 23 آذر ماه 1402، قیمت طلای جهانی پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا پایان چرخه انقباض خود را اعلام کرد، به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای طلای جهانی پس از افزایش ۲.۴ درصدی در روز گذشته، با ۵.۵ درصد افزایش به دو هزار و ۳۲ دلار و ۷۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۳۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس بیان کرد: قیمت طلا از فدرال رزرو به عنوان سکوی پرشی برای شکستن سقف دو هزار دلاری در هر اونس استفاده کرد.

همان طور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو برای سومین جلسه متوالی نرخ بهره را ثابت نگه داشت. تقریبا ۱۷ نفر از ۱۹ مقام فدرال رزرو به اتفاق آرا پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۴ کمتر از حال حاضر خواهد بود.

در همین راستا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو عنوان کرد: بانک مرکزی ایالات‌ متحده احتمالا نرخ بهره را افزایش داده اما این گزینه را برای اقدام مجدد در صورت نیاز باز نگه داشته است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای سقوط کرد و طلا را برای دیگر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد؛ در حالی که بازدهی معیار ۱۰ ساله ایالات متحده آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود از ماه آگوست رسید.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، بازارها هم‌اکنون با احتمال ۷۳ درصدی کاهش نرخ بهره در ماه مارس توسط فدرال رزرو قیمت‌گذاری می‌کنند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، تمایل به حمایت از شمش‌های غیربهره‌ای دارند. فعالان بازار هم‌اکنون منتظر تصمیمات دیگر بانک مرکزی از جمله بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۳ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۳۶ دلار و ۱۵ سنت و پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۹۸ دلار و ۶۴ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.