چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلای جهانی در انتظار تصمیمات فدرال رزرو
04 مرداد 1402 - 15:45
شناسه : 35197
امروز چهارشنبه چهارم مرداد ماه، معامله‌گران بازار طلا در انتظار سیاست‌گذاری فدرال رزرو مبنی بر تغییر نرخ بهره هستند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۲درصد افزایش، یک هزار و ۹۶۹ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG عنوان کرد: بازار به دنبال توقف طولانی‌مدت نرخ در بقیه سال است؛ در حالی که مقامات فدرال رزرو می‌توانند برای یک افزایش بیشتر در ماه سپتامبر یا نوامبر ۲۰۲۳ عقب‌نشینی کنند.

بر اساس ابزار «Fedwatch CME»، در حالی که اکثر معامله‌گران نرخ‌ها را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ نگاه می‌دارند، افزایش ۳۵ درصدی، فرصتی برای افزایش ۲۵ واحد دیگر در ماه نوامبر است.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: فلز زرد در میان‌مدت، همچنان می‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند زیرا ما در مرحله نهایی چرخه انقباض فدرال رزرو هستیم. بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا از روز گذشته، به بالاترین حد دو هفته اخیر خود نزدیک شد و طلای بدون بهره را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران همچنین منتظر آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات‌ متحده هستند که در روز آینده منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شد اقتصاد ایالات‌متحده در ماه آپریل تا ژوئن، ۱.۸ درصد رشد داشته باشد؛ در حالی که در سه ماهه اول ۲ درصد رشد داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۴.۶دلار و ۶ سنت در هر اونس رسید. پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۶۵ دلار و ۹۹ سنت رسید؛ در حالی که پالادیم تغییر چندانی نداشت و به یک هزار و ۲۸۳ دلار و ۸۹ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.