جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
طلای جهانی در مدار صعود قرار گرفت
06 تیر 1402 - 12:06
شناسه : 34611
با افت ارزش دلار، قیمت طلا امروز سه‌شنبه در آستانه انتشار اطلاعات مهم اقتصادی چین و ایالات‌ متحده در هفته جاری و همچنین سخنرانی آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی چگونگی افزایش نرخ بهره، با کاهش ارزش دلار افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۵.۸ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۲۸ دلار و ۶۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش، یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در «Tastylive» بیان کرد: اگر دلار کاهش یابد اما بازدهی بیشتری داشته باشد، طلا ممکن است به آرامی سقوط کند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش‌ با قیمت دلار را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

داده‌های اقتصادی از جمله شاخص مدیران خرید چین و شاخص تورم کلیدی ایالات‌ متحده در این هفته می‌تواند تصویر روشن‌تری از وضعیت اقتصاد ارائه دهد.

سرمایه‌گذاران هم‌اکنون انتظار دارند که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جولای ۷۴ درصد باشد و کاهش نرخ از سال ۲۰۲۴ به بعد مشاهده شود. نرخ‌های بهره بالا، مانع سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده می‌شود که سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط عدم اطمینان اقتصادی است.

در چین، سرمایه‌گذاران منتظر ارائه سود صنعتی برای ماه می در روز چهارشنبه همراه با شاخص مدیران خرید تولیدی و غیرتولیدی ژوئن در روز جمعه هستند که می‌تواند محرک بیشتر برای تقویت بهبود اقتصادی ارائه دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۹ سنت، پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش، به ۹۳۱ دلار و ۱۵ سنت و پالادیم با یک درصد افزایش، به یک هزار و ۳۱۸ دلار  و ۹۹ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.