چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
طلای جهانی همچنان در اوج
18 تیر 1402 - 15:52
شناسه : 34841
قیمت طلا و نقره پیش از تعطیلی بازار در ایالات‌ متحده آمریکا، به دنبال افزایش غیرمنتظره‌ ضعیف‌تر از حد انتظار در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی این کشور افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بازار طلا در حال حرکت صعودی است زیرا به نظر می‌رسد شتاب در بازار کار ایالات‌ متحده در حال ضعیف شدن و تعداد مشاغل کمتر از حد انتظار ایجاد شده است.

اندرو هانتر، معاون اقتصاددان ارشد ایالات‌ متحده آمریکا در کپیتال اکونومیکس بیان کرد: گزارش ضعیف اشتغال، مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نخواهد شد.

طلای ماه آگوست آخرین بار با ۱۶ دلار و ۶۰ سنت افزایش، به یک هزار و ۹۳۱ دلار و ۳۰ سنت و نقره ماه سپتامبر با ۰.۲۷ دلار افزایش به ۲۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده در هفته‌ای که گذشت، به بالای ۴ درصد رسید که بالاترین میزان از ماه مارس است. بازده ۱۰ ساله در حال حاضر به ۴ درصد رسیده است.

یک روند نزولی قیمت دو ماهه در نمودار روزانه وجود دارد. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی ماه آگوست، بالاتر از مقاومت در دو هزار دلار بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی قوی در یک هزار و ۹۰۰ دلار برساند.

در مورد قیمت طلا، محققان بر این باورند که ریسک به سمت نزول متمایل می‌شود اما روند صعودی بلندمدت ثابت می‌ماند. البته در حال حاضر، بیشتر در مورد قدرت و ضعف شاخص دلار است که عامل کلیدی تاثیرگذار بر قیمت طلاست.

قیمت‌ نقره در نمودار روزانه، در یک روند نزولی دو ماهه قرار دارد. هدف صعودی بعدی گاوهای نقره‌ای، بستن قیمت‌های آتی ماه سپتامبر بالاتر از مقاومت در اوج ۲۴ دلار و ۸۳۵ سنت در ماه ژوئن است. هدف بعدی قیمت نزولی، بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایت در پایین‌ترین سطح ماه ژوئن یعنی ۲۲ دلار و ۳۴ سنت است. مقاومت اول در بالاترین قیمت این هفته، ۲۳ دلار و ۵۳۵ سنت و سپس در ۲۳ دلار و ۷۵ سنت مشاهده شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.