چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا آماده سقوط آزاد
12 اردیبهشت 1401 - 11:33
شناسه : 27275
قیمت طلا امروز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه، پیش از افزایش گسترده نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مهار فشارهای تورمی فزاینده، در حالی کاهش پیدا کرد که افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا بر تقاضای شمش با بازده صفر فشار وارد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۱۱.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش به یک هزار و ۸۸۶ دلار و ۳۰ سنت را ثبت کرد و همچنان کاهشی است.

استفان اینس شریک مدیریت دارایی SPI، اظهار داشت: بازار از احتمال  جنگ‌طلبی کامل فدرال رزرو، نگران است و تلاش می‌کند قیمت را به ۵۰ واحد پایه افزایش دهد و در ماه جولای به ۷۵ واحد پایه برساند؛ به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران فدرال رزرو، برای مقابله با تورم سریع و افزایش هزینه‌های نیروی کار، مجموعه‌ای از افزایش‌های تهاجمی نرخ بهره را حداقل تا تابستان در نظر بگیرند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا با توجه به اوج‌های چند ساله اخیر افزایش یافت و تقاضا برای طلا را تحت فشار قرار داد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر و بازده اوراق قرضه آمریکا، باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش می‌شود که بازدهی ندارد. اگرچه شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش، در زمان بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۰.۶ درصد معادل ۲۲ دلار و ۶۰ سنت کاهش پیدا کرد. پلاتین با کاهش ۰.۵ درصدی به ۹۲۶ دلار و ۵۸ سنت و پالادیم با ۲.۲ درصد کاهش به دو هزار و ۲۶۸ دلار و ۴۸ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.