جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
طلا با سرعت در حال کاهش است
08 اردیبهشت 1400 - 14:38
شناسه : 11413
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر نزول کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در یک هزار و ۷۷۸ دلار بسته شده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، آمار مطلوب از اعتماد مصرفی آمریکا و قیمت‌های بالاتر کالا، بازده اوراق خزانه را بالاتر برد و در نتیجه باعث کاهش قیمت طلا شد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از ۱۵ ماه آوریل رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی امن به شمار می‌رود را گران‌تر کرد.

در این راستا با بازگشایی کسب و کارهای بیشتر، اعتماد مصرفی آمریکا در ماه آوریل به بالاترین حد در ۱۴ ماه اخیر رسید. همچنین شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد رشد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های قیمت طلا را پایین برده‌اند و بسیاری بر این باورند که این فلز ارزشمند با احیای اقتصادی و ضعیف شدن جذابیت دارایی‌های امن، دیگر به رکورد قیمت بالایی که در سال گذشته به ثبت رساند، باز نخواهد گشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به دو هزار و ۹۳۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و یک سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، یک هزار و ۲۱۶ دلار و ۵۸ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.