جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
طلا بر روی سُرسُره کاهش قیمت
11 اردیبهشت 1400 - 10:51
شناسه : 11504
قیمت طلا در معاملات روز جمعه 10 اردیبهشت ماه، با افت قیمت در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی طی یک ماه گذشته قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد کاهش داشته است. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۶۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در یک هزار و ۷۶۸ دلار منعقد شد.

با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ ماه آوریل با رسیدن به سطح یک هزار و ۷۹۷ دلار، توانست بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، و در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه طی سال میلادی جاری قرار گیرد.

بازده افزایش اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا عاملی برای کاهش قیمت طلا بود. که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

بر اساس این گزارش، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، را افزایش داد. در این راستا تحلیلگران گروه ANZ بر این باورند که آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده این اوراق به تقاضای سرمایه‌گذاران باعث لطمه به بازار طلا شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به  دو هزار و ۹۴۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، یک هزار و ۲۰۰ دلار و ۶۶ سنت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.