چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا بر سر دوراهی سقوط و صعود
31 خرداد 1402 - 16:51
شناسه : 34492
امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه، طلای جهانی پس از دو جلسه کاهش متوالی قیمت، در بازه محدودی معامله شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلای آمریکا یک هزار و ۹۳۷ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در «ACY Securities» بیان کرد: تمایل انقباضی پایدار (فدرال رزرو) بر طلا تاثیر می‌گذارد و سخنان جروم پاول می‌تواند تاثیر کوتاه‌مدتی بر بازار داشته باشد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در مقابل تورم محسوب می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

پاول تا ساعاتی دیگر، گواهی سیاست پولی ۶ ماهه خود را به کمیته امور مالی مجلس نمایندگان ایالات‌ متحده ارائه می‌کند و فعالان بازار با توجه به اظهارات تندروانه سیاست‌گذاران، به دنبال تفکر بانک مرکزی در خصوص نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره هستند.

دو سیاست‌گذار فدرال رزرو و یک اقتصاددان اعلام کردند که تمرکز آن‌ها بر کاهش تورم بسیار بالاست تا اقتصاد ایالات‌ متحده بتواند به رشد پایدار برگردد.

بر اساس ابزار «CME Fedwatch»، معامله‌گران اکنون با احتمال ۷۸ درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای قیمت‌گذاری می‌کنند.

در میان سایر فلزات گران‌بها، نقره با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۱۱ سنت در هر اونس و پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش، به ۹۵۷ دلار و ۹۳ سنت در هر اونس رسید؛ در حالی که پالادیم در یک هزار و ۳۷۹ دلار و ۸۶ سنت ثابت باقی ماند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.