چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا ترمز رشد قیمت را کشید
03 خرداد 1401 - 14:09
شناسه : 28191
طلا امروز سه‌شنبه سوم خرداد ماه با تثبیت دلار آمریکا پس از افت پیشین که قیمت طلا را به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رساند، ثابت ماند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت هر اونس طلا با کاهش ۳.۹ درصدی به یک هزار و ۸۴۹ دلار و ۶۰ سنت و همچنین قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۱ درصد افزایش به یک هزار و ۸۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح یک ماهه در جلسه پیشین، ثابت باقی‌ماند. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند. شاخص بازدهی خزانه‌داری، ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و تقاضا برای طلای با بازده صفر را افزایش داد.

استر جورج رییس بانک فدرال رزرو کانزاس‌سیتی، اظهار داشت: این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی ایالات‌ متحده، نرخ بهره هدف خود را تا ماه آگوست به حدود ۲ درصد برساند و اقدامات بعدی به تاثیر عرضه و تقاضا بر تورم بستگی دارد. شمش که در زمان بحران‌های اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، زمانی که نرخ‌های بهره ایالات متحده افزایش پیدا می‌یابد، برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری پیدا می‌کند، زیرا هیچ بازدهی ندارد.

سهام‌های آسیایی امروز سه‌شنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از کاهش قیمت سهام در وال‌استریت که به دلیل افت زودهنگام معاملات آتی سهام ایالات ‌متحده ضعیف شد، شروعی نامساعد داشتند؛ در حالی که با کاهش احتمال افزایش نرخ در ماه جولای توسط بانک مرکزی اروپا، یورو نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه بود.

لازم به ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۷۲ سنت رسید. پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۹۵۶ دلار و ۱۰ سنت قیمت‌گذاری شد و  پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش به یک هزار و ۹۹۶ دلار  و ۲۰ سنت دست یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.