چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
طلا در برابر نرخ بهره، کم آورد
17 اردیبهشت 1401 - 16:08
شناسه : 27416
قیمت طلا در روز جمعه 16 اردیبهشت ماه، پیش از تعطیلی بازار، با کاهش ارزش دلار رشد پیدا کرد، اما چشم‌انداز افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده، شمش را در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا قبل از تعطیلات بازار با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۸۲ دلار و ۷۸ سنت رسید، اما در هفته ۰.۷ درصد کاهش داشت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد رشد، به یک هزار و ۸۸۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA، اظهار داشت: نگرانی‌هایی وجود دارد که چشم‌انداز چین حتی در شرایط بدتری قرار خواهد گرفت و این امکان نیز هست در کوتاه‌مدت، شاهد تقاضای کم‌تری برای برخی از این فلزات باشیم که این امر، باعث کاهش قیمت پالادیم می‌شود.

این فلز که در اگزوز خودروها برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، از زمانی که اوایل ماه مارس به بالاترین حد خود در سه هزار و ۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت رسید، تقریبا ۱۰.۹ درصد در سه ماهه‌ دوم عقب‌نشینی کرد زیرا نگرانی این موضوع وجود داشت که جنگ در اوکراین می‌تواند عرضه را از روسیه به عنوان تولیدکننده اصلی کاهش دهد. قیمت پالادیم پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۲ با دو هزار و دو دلار، در مسیر کاهش ۱۲ درصدی در هفته قرار گرفت و  با ۶.۳ درصد کاهش به دو هزار و ۴۹ دلار و ۱۳ سنت در هر اونس رسید.

طبق آمارهای منتشر شده از رویترز، شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران ارزان‌تر کرد اما بازدهی شاخص و صعود خزانه‌داری ایالات‌ متحده تقویت شد زیرا داده‌های شغلی قوی‌تر از حد انتظار در ایالات‌ متحده به عنوان زمینه‌ساز افزایش بیشتر نرخ بهره تلقی می‌شود.

مویا در پایان خاطرنشان کرد: فروش اوراق قرضه همچنان بر طلا تاثیر خواهد گذاشت. در حالی که طلا به عنوان محافظ تورم محسوب می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر ایالات‌ متحده هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد و این فلز گران‌بها در زمان عدم قطعیت‌های جهانی مانند جنگ اوکراین، یک ذخیره امن ارزش محسوب می‌شود. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۳۲ سنت و پلاتین با حدود ۲ درصد کاهش به ۹۶۲ دلار رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.