سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
طلا در مسیر افزایش قیمت
20 اردیبهشت 1400 - 13:20
شناسه : 12012
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات بیستم اردیبهشت ماه بازار جهانی اندکی افزایش و به بالاترین رکورد معامله سه ماه اخیر نزدیک شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۳۸ دلار و ۴۷ سنت رسید. همچنین بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز یک هزار و ۸۴۲ دلار و ۹۱ سنت پیشروی کرد که بالاترین قیمت از ۱۱ ماه فوریه بود. علاوه بر این در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، اظهار داشت: گزارش اشتغال آمریکا تقریبا شروع و پایان دادستان برای طلا در حال حاضر است. این گزارش انتظارات در خصوص ادامه سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. اما اکنون طلا نیروی صعودی پیدا کرده و یک هزار و۸۵۰ دلار سطح مهم بعدی است که این فلز هدف خود قرار داد.

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در ماه آوریل، ۲۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است که بسیار پایین‌تر از یک میلیون شغل پیش‌بینی شده از سوی اقتصاددانان بود.

بانک مرکزی آمریکا متعهد شد نرخ‌های بهره را تا زمانی که تورم و اشتغال اوج بگیرد، همچنان نزدیک صفر نگه دارد. علاوه بر این نرخ‌های بهره پایین‌تر ضمن کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بازدهی، باعث افت ارزش دلار و ارزانی طلا برای خریداران غیرآمریکایی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه گذشته ایستاد.

موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا در جهان محسوب می‌شود، روز جمعه با ۰.۶ درصد رشد حاکی از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به طلا است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به دو هزار و ۹۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، یک هزار و ۲۵۶ دلار و ۹۶ سنت رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.