سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
ظرفیت‌های تولید ورق‌های آلومینیومی در کشور و چالش‌های این صنعت
29 فروردین 1402 - 12:47
شناسه : 34230
رئیس سندیکای صنعت آلومینیوم می گوید: واحدهای تولید ورق‌های آلومینیومی با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند اما واردات کالای مشابه‏‏، فرصت افزایش تولید و توسعه این صنعت را از بین می‌برد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، بیش از ۵۰سال است که صنعت فویل یا ورق‌های نازک آلومینیومی در کشور نهادینه شده است. 

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم می‌گوید: فویل در صنایع غذایی، دارویی، ساختمانی، لوازم خانگی، اتومبیل‌سازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.  

به منظور بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های تولید در این صنعت با مراجعه به یکی از ۵کارخانه تولید فویل آلومینیوم در اشتهارد از نزدیک با تولیدکنندگان صحبت کردیم. 

آقای اسفند از تولیدکنندگان فویل آلومینیوم می‌گوید: در این کارخانه انواع ورق و فویل‌های آلومینیومی از ۶ تا ۳۰۰ میکرون با ظرفیت نهایی ۵۰هزارتن در سال با اشتغال بیش از ۱۲۰نفر تولید می‌شود.  

وی ادامه داد: خوشبختانه در این کارخانه توانستیم با دانش بومی فویل‌های زیر ۱۰میکرون را هم تولید کنیم.  

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم می‌گوید: صنعت فویل آلومینیوم در بازه ۴۵روز، هزار دلار روی شمش آلومینیوم ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

گودرزی افزود: صنعت فویل آلومینیوم در حال حاضر با ظرفیت خوبی فعالیت می‌کند.

براساس این گزارش، حالا واردات بی رویه هم چوب لای چرخ تولید کرده است و هم، ارزبری قابل‌توجهی دارد.

به گفته رستمی از تولیدکنندگان فویل آلومینیوم؛ در حالی که واردات ممنوع است، اما همچنان شاهد واردات انبوه به شکل‌های مختلف هستیم.   

رستمی می‌گوید: سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای واردت فویل هزینه شد.

براساس این گزارش؛ سالانه ۹۰هزارتن فویل آلومینیوم در کشور مصرف می‌شود و تولیدکنندگان این صنعت می‌گویند در صورت اجرای قانون منع واردات کالای مشابه تولید داخل، قادر به رفع این نیاز در کشور هستند.  

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.