چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ظرفیت‌های معطل مانده به مدار تولید بازمی‌گردند
24 خرداد 1401 - 20:39
شناسه : 29038
کارخانه مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا به همت مسئولان و در راستای احیای کارخانه‌های معطل مانده، بار دیگر به تولید بازگشت تا با همه ظرفیت، در مدار تامین نیازهای زیرساختی کشور قرار گیرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پس از سه سال توقف و زمین‌گیری یکی از واحدهای فولادی ایران با همت و پیگیری‌های مسئولین استانی و غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه‌ قضاییه، کارخانه مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا دوباره به مدار تولید بازگشت.

مهدی نبییان عضو و نایب رییس هییت‌مدیره مجتمع فولاد ازنا، اظهار داشت: طی چند سال اخیر استان لرستان به‌ عنوان یکی از استان‌هایی بود که با چالش افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه بوده و این موضوع همواره مسئولان استانی این استان را در تنگنا قرار داده است، چراکه افتتاح این واحدهای تولیدی مطالبه اصلی مردم بوده که با مشکلاتی همچون بیکاری در این استان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: با بازگشت کارخانه مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا به مدار تولید رخدادهای مهم در سطح ملی و پس از آن در سطح استانی رقم خورد که باعث متمرکز شدن نیروی کار در استان و کاهش آمار بیکاری می‌شود.

کارخانه مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا از شاخص‌ترین پروژه‌های ملی و به تبع آن در سطح استان لرستان است که بالغ بر سه سال درگیر معضلات پیچیده بود و همین مشکلات مانع از ادامه روند کار این مجتمع شده بود.

لازم به ذکر است که هرچند که مقامات محلی استان لرستان و به‌ویژه حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا، رایزنی‌های مختلفی برای حل مشکلات این مجموعه بزرگ فولادی را در سطح ریاست سه قوه به صورت مستمر و مجدانه آغاز کرده بودند که باعث تسریع در روند کار بود، اما نهایتا رییس قوه ‌قضاییه در زمانی‌ که در کسوت معاون قوه‌ قضاییه بود طی سفری یک‌ روزه به استان لرستان و در دیدار با نمایندگان کارگری مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا در راستای شعار مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر «رفع موانع تولید» وعده بازگشایی مجدد این واحد تولیدی را داد و بعد از آن که سکاندار قوه‌ قضاییه شد در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ این مجتمع فولادی که اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به‌صورت موقت متوقف شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.