چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاری‌های کلان معدنی در لرستان
23 خرداد 1400 - 15:07
شناسه : 13661
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان لرستان گفت: این استان یکی از مناطق غنی در حوزه مواد معدنی است که قابلیت پذیرش سرمایه‌گذاری‌های کلان را در این حوزه دارد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهزاد منصوری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان لرستان، اظهار داشت: منابع معدنی نقش چشم‌گیری در پویایی اقتصاد داشته و با سرمایه‌‌گذاری صحیح در بهره‌‌برداری از این منابع، امکان کسب ارزش‌افزوده مناسب در بخش‌های مختلف اقتصادی به وجود می‌آید. همچنین در استان لرستان ۱۵۶ معدن فعال  وجود و ۱۰۵ واحد معدنی غیرفعال هستند.

وی با تاکید بر ایجاد صنایع فراوری و تبدیلی مواد معدنی در لرستان، افزود: در صورت سرمایه‌گذاری اصولی برای این مهم، ارزش‌افزوده محصول نهایی افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان لرستان با اشاره به اینکه نوسازی ماشین‌آلات در افزایش بهره‌‌وری معدن نقش کلیدی دارد، گفت: هدف سازمان این است که معادنی که به هر دلیل تعطیل شده و بهره‌برداری از آن‌ها انجام نمی‌شود را به چرخه تولید بازگرداند تا ضمن جذب سرمایه برای آن‌ها، باعث اشتغال‌زایی شود.

منصوری با بیان اینکه بحث مربوط به کنترل مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی در حوزه معاون عملا جزو برنامه‌ها و اهداف شورای معادن استان است، بیان کرد: طبیعتا برای توسعه مناطق و استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مناسب لازم است که ازمجموعه معادن وظرفیت‌های شهرستان‌ها استفاده لازم صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه بحث سازمان در حوزه معدن نگاه به تولید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی در استان است، خاطرنشان کرد: در این راستا نگاه ما تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی نیست. از این رو امیدواریم با توجه به ضوابط موجود فعالیت‌های معدنی نیز به بهترین شکل ممکن در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست استان انجام شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.